Zbrodnie niemieckie w Polsce (1939-1945), walka cywilna narodu polskiego z okupantem niemieckim, pacyfikacja wsi.
1.Nieżywotne- przedmioty, rośliny, np. kaktus, krzesło. 2.Żywotne- nazwy ogólne i szczegółowe ludzi i zwierząt, np. zwierzę, człowiek -osobowe np. kobieta, dziecko -nieosobowe np. pies, ryba 3.Własne-imiona ludzi, zwierząt, przedmiotów martwych, drzew, nazwy instytucji, np. Jerzy, Azor, Afryka, Rzeszów. 4.Pospolite nazwy gatunkowe zwierząt, przedmiotów, np. pies, biurko, rzeka, państwo.
Cel lekcji : 1.poznanie podstawowych rodzajów mutacji zachodzących w organizmach 2.wskazanie skutków działania
Zaimek: To część mowy zastępująca w zdaniu rzeczowniki, przymiotniki, liczebniki i przysłówki. Wskazuje osoby, przedmioty, cechy itd. bez dokładnego ich nazywania. Nie bądź niemiła. Nie bądź taka. Goście Kasi czekają. Jej goście czekają. Oni czekają. Odpowiada na pytania tych części mowy, które zastępuje. zastępuje
Cesarstwo Niemieckie - 1273 zakończył się okres wielkiego bezkrólewia; władcą wybrany został Rudolf Habsburg; - Niemcy podzielone na małe księstwa, w których o hegemonię walczyły dwa rody: Habsburgów i Luksemburgów; - W XIV wieku przewagę zdobyli Luksemburgowie, którzy zdobyli również koronę czeską, po wymarciu dynastii Przemyślidów w 1306 r.
Twierdzenie Pitagorasa. Dowody, twierdzenie liczne przykłady zastosowań twierdzenia.
Zasady pisowni wyrazów z u i ó przedstawione w zabawny sposób. Na końcu prezentacji ćwiczenia utrwalające.
OŚWIECENIE - okres w dziejach kultury europejskiej od końca XVII do schyłku XVIII wieku. Nurt głoszący kult rozumu i wiedzy. Oświecenie w Polsce obejmuje lata panowania Stanisława Augusta (1764-1795) stąd jego nazwa: oświecenie stanisławowskie.
Uważna i systematyczna obserwacja, zjawisk przyrody jest szczególnie pomocna przy określaniu stron świata na podstawie cech przedmiotów terenowych.
Określanie stron świata według Słońca Jesteśmy w nieznanej okolicy. Przed nami las obiecujący przygodę, niespodziankę, może nawet ryzyko i niebezpieczeństwo. Wyobraźnia nasuwa barwne, zapamiętane z książek obrazy: Indianin bezszelestnie przemykający wśród traw, w dolinie rzeki sznur wigwamów i strzelające w niebo iskry ogniska.
Baza danych pojęcie sięgające wieków informacja pewien zasób ludzie od zawsze próbują gromadzić informację i wnioskować na jej podstawie komputery tylko ułatwiają przetwarzanie informacji
1. Największe Kraje Ameryki Północnej 2. Państwa Ameryki Północnej 3. Ludność 4. Największe półwyspy Ameryki Północnej 5.Największe wyspy 6.Flora i fauna 7.Stany Zjednoczone 8.Kanada 9.Meksyk
Stany Zjednoczone Ameryki Północnej uważane są przez wielu za kraj największych kontrastów, ale i ogromnych możliwości. Stany Zjednoczone to kraj różnorodny, poszczególne stany różnią się od siebie mentalnością mieszkańców, panującymi obyczajami i savoir - vivreem. Jest jednak sporo zachowań i tradycji, które przestrzegane są w całym kraju.
KILKA WSKAZÓWEK TWORZENIA NOTATEK NOTOWANIE LINEARNE NOTOWANIE GRAFICZNE MEN
Spis treści 1.Język angielski- wprowadzenie 2.Alfabet angielski 3.Samogłoski 4.Dwugłoski 5.Gramatyka języka angielskiego 6.Czasy 7.Składnia 8.Wpływ na język polski
Złudzenie optyczne to obraz, jaki powstaje w naszym mózgu na skutek interpretacji odbieranych przez organy wzroku zjawisk. Przyjemnej zabawy !
Człowiek jako istota społeczna, socjalizacja, zbiorowości i grupy społeczne, naród, tożsamość narodowa, społeczeństwo i jego struktura.
Dzieje pisma tak naprawdę nie liczą więcej niż 5 6 tysięcy lat. Jeżeli porównamy jego wiek z 500 tysiącami lat istnienia mowy ludzkiej, trzeba przyznać, że wynalazek pisma jest stosunkowo niedawny i nie bardzo rozpowszechniony, ponieważ prawie połowa współczesnych mieszkańców Ziemi wciąż nie potrafi pisać.
Mocarstwo Stany Zjednoczone w chwili zakończenia II wojny światowej było najsilniejszym i najbogatszym państwem świata. Z USA pochodziła połowa produkcji świata, kraj ten kontrolował 23 zasobów złota a dolar był najważniejszą i najbardziej pożądaną walutą świata. Stany Zjednoczone wkroczyły na drogę realizacji państwa dobrobytu gwarantującego bezpieczeństwo socjalne obywateli przy utrzymaniu wolnego rynku i wysokiego poziomu gospodarczego.
zeczown ik kto? co? odpowiada na pytania M. kto? co? Kościuszko, zegar D. kogo czego? Kościuszki, zegara C. komu? czemu? Kościuszce, zegarowi B. kogo? co? Kościuszkę, zegar N. z kim? czym? Kościuszką, zegarem Ms. o kim? czym? Kościuszce, zegarze W. ----Kościuszko! zegarze! PAŹDZIERNIK 2 004 JOLANTA PACZKOWSKA 4
Nie znalazłeść potrzebnej prezentacji multimedialnej? Wypełnij formularz a my zrobimy to za Ciebie i poinformujemy mailowo. Wszystko w mniej niż 24 godziny!