Ruch to zdrowie

Liczba slajdów:
36
Autor:
Nieznany
Rozmiar:
2.64 MB
Ilość pobrań:
12
Ilość wyświetleń:
1363
Kategoria:
Ruch to zdrowie - Slajd 35
Ruch to zdrowie - Slajd 0
Ruch to zdrowie - Slajd 1
Ruch to zdrowie - Slajd 2
Ruch to zdrowie - Slajd 3
Ruch to zdrowie - Slajd 4
Ruch to zdrowie - Slajd 5
Ruch to zdrowie - Slajd 6
Ruch to zdrowie - Slajd 7
Ruch to zdrowie - Slajd 8
Ruch to zdrowie - Slajd 9
Ruch to zdrowie - Slajd 10
Ruch to zdrowie - Slajd 11
Ruch to zdrowie - Slajd 12
Ruch to zdrowie - Slajd 13
Ruch to zdrowie - Slajd 14
Ruch to zdrowie - Slajd 15
Ruch to zdrowie - Slajd 16
Ruch to zdrowie - Slajd 17
Ruch to zdrowie - Slajd 18
Ruch to zdrowie - Slajd 19
Ruch to zdrowie - Slajd 20
Ruch to zdrowie - Slajd 21
Ruch to zdrowie - Slajd 22
Ruch to zdrowie - Slajd 23
Ruch to zdrowie - Slajd 24
Ruch to zdrowie - Slajd 25
Ruch to zdrowie - Slajd 26
Ruch to zdrowie - Slajd 27
Ruch to zdrowie - Slajd 28
Ruch to zdrowie - Slajd 29
Ruch to zdrowie - Slajd 30
Ruch to zdrowie - Slajd 31
Ruch to zdrowie - Slajd 32
Ruch to zdrowie - Slajd 33
Ruch to zdrowie - Slajd 34
Ruch to zdrowie - Slajd 35
Ruch to zdrowie - Slajd 0

Treść prezentacji

1
2
3
Człowiek żyje życiem całego swojego ciała, wszystkimi jego elementami, warstwami, jego zdrowie zależy od zdrowia jego organizmu.
4
P A M I Ę T A J Dobroczynny wpływ aktywności fizycznej na zdrowie i samopoczucie człowieka nie budzi już dzisiaj żadnych wątpliwości. Badania prowadzone od ponad dwudziestu pięciu lat, dostarczają silnych dowodów na to, że regularnie uprawianie ćwiczeń fizycznych należy do ważnych czynników poprawiających zdrowie. Problemem pozostaje nadal znikoma popularność aktywnych form wypoczynku. Spacer, pływanie, jazda na rowerze, gra w tenisa wciąż jeszcze ustępują miejsca oglądaniu telewizji, czy grom komputerowym. A przecież brak aktywności ma równie szkodliwy wpływ na zdrowie, jak palenie papierosów czy wysoki poziom cholesterolu.
5
WPŁYW RUCHU NA UKŁADY W NASZYM ORGANIŹMIE
6
UKŁAD KRĄŻENIA Zauważono, że systematyczne ćwiczenia fizyczne poprawiają pojemność wyrzutową serca, zwiększając ją, a więc serce jest w stanie przepompować więcej krwi. Stopniowo i regularnie uprawiane ćwiczenia mogą zapobiec wielu chorobom kardiologicznym, jak np. choroba wieńcowa, niewydolność, nadciśnienie, a także miażdżycy.
7
UKŁAD ODDECHOWY
8
UKŁAD NERWOWY Systematyczny wysiłek fizyczny sprzyja tworzeniu się dodatkowych nitek nerwów. Wpływa także pobudzająco na ośrodkowy układ nerwowy, polepsza pamięć, zdolność uczenia się i reakcje organizmu na bodźce. Bierze udział w kształtowaniu tzw pamięci ruchowej, co ma zastosowanie m.in. w rehabilitacji chorych leżących, np. wykonywanie w pozycji leżącej nogami pacjenta ruchów chodzenia, po to by zapobiec zjawisku zapominania tej czynności. Ruch pomaga ćwiczyć równowagę i koordynację, a także jest świetnym sposobem na rozładowanie stresu i negatywnych emocji.
9
UKŁAD RUCHU Systematyczny, umiarkowany i stopniowy wysiłek fizyczny wpływa na kształtowanie się, zwiększanie wydolności, siły i masy mięśni. Poprawia też ich ukrwienie i odżywienie, detoksykację oraz niweluje napięcie mięśniowe. W stawach zwiększa się ruchomość, kształtują się ich powierzchnie oraz uelastyczniają się i wzmacniają struktury stabilizujące stawy. Ćwiczenia fizyczne wpływają na utrzymanie prawidłowej, prostej postawy ciała i na zgrabne i szybkie wykonywanie czynności.
10
DODATKOWO o ruch poprawia motorykę układu pokarmowego, o przyspiesza przemianę materii i proces wydalania tak więc zapobiega lub niweluje zaparcia oraz sprzyja osiągnięciu zgrabnej sylwetki o wpływa też na polepszenie pracy narządów i całej gospodarki hormonalnej o obniża poziom glukozy i złego cholesterolu we krwi o zwiększa produkcję czerwonych krwinek erytrocytów o jest czynnikiem stymulującym odporność.
11
DODATKOWO Ruch wpływa jeszcze na nasze samopoczucie, gdyż podczas wysiłku wytwarzane są endorfiny, znane powszechnie jako hormony szczęścia, które łagodzą ból, poprawiają nastrój i pozytywnie pobudzają nasz organizm
12
Zagrożenia wynikające z braku aktywności ruchowej o o o o o o o nadciśnienie tętnicze choroby serca otyłość osteoporoza udar mózgu depresja rak jelita grubego
13
Korzyści płynące ze zwiększonej aktywności ruchowej o szybsza utrata masy ciała o zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej bez utraty tkanki mięśniowej o zwiększenie wydolności organizmu o poprawa samopoczucia oraz wzrost energii życiowej o zmniejszenie napięcia i stresu o poprawa ogólnego stanu zdrowia o obniżenie ciśnienia tętniczego o obniżenie całkowitego poziomu cholesterolu oraz co najważniejsze złego cholesterolu LDL we krwi
14
ZAPAMIĘTAJ Stała, systematyczna i optymalna aktywność ruchowa, stanowi warunek ciągłego podnoszenia na wyższy poziom nie tylko sprawności fizycznej, ale przede wszystkim walorów zdrowotnych naszego organizmu.
15
TEST WIEDZY O SPORCIE
16
1. W jakiej dyscyplinie można podziwiać Pawła Korzeniowskiego?
17
A) B) C) D) MŁODZIEŻOWE NA PARALOTNIACH NIEPEŁNOSPRAWNYCH ZIMOWE
18
3. Ile razy Adam Małysz zdobył Puchar Świata?
19
4. Jan Tomaszewski to znany ? A) B) C) D) LEKKOATLETA PŁYWAK DZIENNIKARZ SPORTOWY BRAMKARZ PIŁKARSKI
20
5. Jaką dyscyplinę sportu reprezentowała Irena Szewińska?
21
6. FIFA to Międzynarodowa Federacja ? A) B) C) D) PIŁKI KOSZYKOWEJ PIŁKI NOŻNEJ PIŁKI SIATKOWEJ RUGBY
22
7. Nałóg ten powoduje najczęściej choroby płuc
23
8. Do ilu punków gramy seta w piłce siatkowej?
24
9. Kto jest trenerem polskiej reprezentacji w piłce nożnej?
25
10. Ilu zawodników na boisku liczy drużyna siatkarska?
26
11. Ile razy zawodnicy mogą odbić piłkę na swojej połowie w siatkówce podczas jednej akcji?
27
12. Co oznacza symbol 5 kół połączonych ze sobą? A) ZAWODY KOLARSKIE B) SYMBOL OLIMPIJSKI C) ZAWODY ŁYŻWIARSKIE
28
13. Maraton to bieg na dystansie A) 25 KM B) 50 KM C) 42,195 KM
29
14. Co powoduje obfite i częste jedzenie?
30
15. Co oznacza skrót BMI
31
16. Czy otyłość jest chorobą?
32
17. Ile kroków można wykonać w koszykówce z piłka?
33
18. W jakim roku i gdzie odbędą się najbliższe letnie mistrzostwa olimpijskie: A) 2016 RIO B) 2016 TOKIO C) 2017 TOKIO
34
19. W jakim Państwie odbędą się mistrzostwa Europy w piłkę nożną : A) WŁOCHY B) FRANCJA C) BRAZYLIA
35
20. Na jakiej pozycji gra Robert Lewandowski
36
21. W jakim klubie gra obecnie Robert Lewandowski A) BORUSSIA DORTMUND B) BAYERN MONACHIUM C) REAL MADRYT

Mogą Cię zainteresować

Mięśnie ręki - Slajd 1

Mięśnie ręki

Mięśnie ręki
Witaminy rozpuszczalne w wodzie - Slajd 1

Witaminy rozpuszczalne w wodzie

Witaminy rozpuszczalne w wodzie
Kosmetyki - Slajd 1

Kosmetyki

Kosmetyki
Witaminy - Slajd 1

Witaminy

Witaminy

O stronie

Świat prezentacji to vortal zawierający prezentacje multimedialne przeznaczone nie tylko dla uczniów, ale i nauczycieli. Tylko w naszym vortalu znajdziesz ogrom wiedzy przedstawiony na slajdach prezentacji. Dzięki nam łatwiej przygotujesz się do lekcji czy odrobisz zadanie domowe. Prezentacje podzielone są na kategorię aby łatwiej było Ci odnaleźć to czego szukasz. Nazwy kategorii odpowiadają nazwą przedmiotów szkolnych. Dzięki nam zapomnisz czym jest pracochłonne przygotowywanie prezentacji i ściągniesz "gotowca".

Ostanio dodane

2017 © Wszystkie prawa zastrzeżone

Używamy plików cookies, aby dostosować zawartość strony do Twoich preferencji i oczekiwań oraz zapewnić Ci wygodę podczas przeglądania strony www. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Co to są ciasteczka?