Zdrowe odżywianie

Liczba slajdów:
13
Autor:
Izabela Potomska Oliwia Pasula
Rozmiar:
4.34 MB
Ilość pobrań:
4
Ilość wyświetleń:
3876
Kategoria:
Zdrowe odżywianie - Slajd 12
Zdrowe odżywianie - Slajd 0
Zdrowe odżywianie - Slajd 1
Zdrowe odżywianie - Slajd 2
Zdrowe odżywianie - Slajd 3
Zdrowe odżywianie - Slajd 4
Zdrowe odżywianie - Slajd 5
Zdrowe odżywianie - Slajd 6
Zdrowe odżywianie - Slajd 7
Zdrowe odżywianie - Slajd 8
Zdrowe odżywianie - Slajd 9
Zdrowe odżywianie - Slajd 10
Zdrowe odżywianie - Slajd 11
Zdrowe odżywianie - Slajd 12
Zdrowe odżywianie - Slajd 0

Treść prezentacji

1
II A Ł W A P A N I A J K A . I L IM OWN U S A P M D A U A J J I Z W A I L N O GI M A K S L O P O T A L E B A Z I
2
O W O R D Z E O I N W Z O C A OR M L S O K I
3
DEKALOG ZDROWEGO ODŻYWIANIA 1. Jedz regularnie minimum 3 posiłki dziennie w tym koniecznie  śniadanie.  2. Dbaj o urozmaicanie diety.  3. Jedz produkty zbożowe w każdym posiłku.   4. Używaj tłuszczów roślinnych. Ogranicz ilości spożywanego  tłuszczu zwierzęcego jak smalec i masło.   5. Jedz warzywa i owoce codziennie.  6. Jedz więcej ryb i roślin strączkowych.  7. Pij mleko i przetwory mleczne codziennie.   8. Czerwone mięso i jego przetwory jedz w umiarkowanych  ilościach.  9. Zachowaj umiar w jedzeniu cukru, słodyczy. 10.Pij wodę mineralną oraz naturalne soki warzywne i owocowe,  bez dodatku cukru.   Nie zapominaj też o ćwiczeniach !!
4
ZAPOTRZEBOWANIE KALORYCZNE zapotrzebowanie kaloryczne - jest niezbędne do prawidłowego ułożenia diety. Jednak zanim je policzysz pamiętaj, że bardzo ważne jest utrzymywanie właściwych proporcji między białkami, tłuszczami i węglowodanami. Nie wolno zapominać również o witaminach i składnikach mineralnych (tracisz je wraz z potem).
5
PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWIENIA
6
WITAMIN Y A jaja , mleko, ser żółty. Niedobór powoduje zahamowanie wzrostu ,kurza ślepotę, schorzenia skóry B6 drób, jaja, mleko, fasola, groch. NIEDOBÓR POWODUJE stany zapalne skóry , nieprawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. B11- szpinak , sałata , brokuły , groch , pomidor. Niedobór powoduje anemię , zaburzenia rozwoju płodu B12 wątroba , ryby , jaja , sery , mleko . Niedobór powoduję anemię , zaburzenia układu nerwowego C- owoce cytrusowe , kiwi , papryka , natka pietruszki . Krwawienie dziąseł i wypadanie zębów , trudne gojenie ran. D- tran , mleko , ser biały , jaja. Niedobór powoduje zniekształcenie kości u dzieci , łamliwość kości u dorosłych.
7
RUCH MOŻE ZASTĄPIĆ WIĘKSZOŚĆ LEKARSTW, ŻADEN LEK NIE ZASTĄPI Wysiłek fizyczny to nie tylko najbardziej efektywna metoda na spalenie kalorii, ale też sposób na przyspieszenie przemiany RUCHU. materii! Aby miał takie działanie, trzeba ćwiczyć regularnie, najlepiej co drugi dzień, przez co najmniej pół godziny.  ruch obniża też ciśnienie tętnicze i poprawia krążenie krwi, co wspomaga pracę mięśnia sercowego i pozwala dotlenić wszystkie narządy. Ma również bardzo pozytywny wpływ na zestresowanych: łagodzi napięcie, powoduje wydzielanie się endorfin, zwanych też hormonami szczęścia - ich działanie jest często porównywane do morfiny, bowiem poprawia samopoczucie
8
CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA ZAPOTRZEBOWANIE ENERGETYCZNE Wiek - u dzieci szybko rośnie największe w wieku dojrzewania ,potem stopniowo spada. Płeć u mężczyzn większe niż u kobiet Rodzaj pracy większe u osób pracujących fizycznie Pora roku- zimą większe niż latem Klimat większe w chłodnym klimacie
9
ZABURZENIA ODŻYWIANIA Gdy ciężar ciała wzrośnie w znacznym stopniu mamy do czynienia z otyłością. Duża ilość tłuszczów w organizmie źle wpływa na stan naczyń krwionośnych . Nadmierny ciężar ciała jest też przyczyną chorób stawów i powstawanie wad kręgosłupa. Anoreksja czyli tak zwany jadłowstręt psychiczny. Ludzie chorzy maja niską samoocenę uważają że są zbyt grubi i czują do siebie niechęć . Bulimia objawia się napadami żarłoczności . Osoby chore jedzą ogromną ilość pożywienia .
10
DIETA Pełnowartościowa Pokarm zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne , są pochodzenia zwierzęcego . Należą do niech mięso, jaja, mleko i sery Dieta pełnowartościowa opiera się na pokarmach świeżych i nieprzetworzonych, produktach pełnoziarnistych, kaszach, roślinach strączkowych oraz rybach. Dzięki takiej diecie do organizmu dostarczane są niezbędne, w pełni wartościowe  Niepełnowartościowa Pokarm nie zawierający wszystkich niezbędnych aminokwasów nazywanych niepełnowartościowymi
11
PRZYKŁADOWE POSIŁKI Śniadanie: 2 łyżki muesli, kubeczek jogurtu naturalnego 0 II Śniadanie: kromka razowca z margaryną, plaster szynki, sałata Obiad: dzwonko grillowanego łososia, sałatka z pomidora i cebuli Podwieczorek: kisiel wiśniowy Kolacja : bułka pełnoziarnista z twarożkiem i szczypiorkiem Pamiętaj by wypijać 1,5 l wody .
12
ŻRÓDŁA : www.polki.pl.dieta www.polskatimes.pl www.ozled.pl www.herk.pl Książka pt. Puls życia Książka pt. Bliżej biologii
13
O K I N ĘK I DZ C E UJ EM Y

Mogą Cię zainteresować

Sport to zdrowie - wczoraj, dziś, jutro - Slajd 1

Sport to zdrowie - wczoraj, dziś, jutro

Sport to zdrowie - wczoraj, dziś, jutro
Woda w organizmie człowieka - Slajd 1

Woda w organizmie człowieka

Woda w organizmie człowieka
Zanieczyszczenia gleb - Slajd 1

Zanieczyszczenia gleb

Zanieczyszczenia gleb
Układ ruchu - Slajd 1

Układ ruchu

Układ ruchu

O stronie

Świat prezentacji to vortal zawierający prezentacje multimedialne przeznaczone nie tylko dla uczniów, ale i nauczycieli. Tylko w naszym vortalu znajdziesz ogrom wiedzy przedstawiony na slajdach prezentacji. Dzięki nam łatwiej przygotujesz się do lekcji czy odrobisz zadanie domowe. Prezentacje podzielone są na kategorię aby łatwiej było Ci odnaleźć to czego szukasz. Nazwy kategorii odpowiadają nazwą przedmiotów szkolnych. Dzięki nam zapomnisz czym jest pracochłonne przygotowywanie prezentacji i ściągniesz "gotowca".

Ostanio dodane

2017 © Wszystkie prawa zastrzeżone

Używamy plików cookies, aby dostosować zawartość strony do Twoich preferencji i oczekiwań oraz zapewnić Ci wygodę podczas przeglądania strony www. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Co to są ciasteczka?