Wiedza o społeczeństwie

Subkultury młodzieżowe

6 lat temu

Zobacz slidy

Subkultury młodzieżowe - Slide 1
Subkultury młodzieżowe - Slide 2
Subkultury młodzieżowe - Slide 3
Subkultury młodzieżowe - Slide 4
Subkultury młodzieżowe - Slide 5
Subkultury młodzieżowe - Slide 6
Subkultury młodzieżowe - Slide 7
Subkultury młodzieżowe - Slide 8
Subkultury młodzieżowe - Slide 9
Subkultury młodzieżowe - Slide 10
Subkultury młodzieżowe - Slide 11
Subkultury młodzieżowe - Slide 12
Subkultury młodzieżowe - Slide 13
Subkultury młodzieżowe - Slide 14
Subkultury młodzieżowe - Slide 15

Treść prezentacji

Slide 1

Subkultury młodzieżowe

Slide 2

Emo Styl Emo charakteryzuje się noszeniem dżinsów rurek i długich, ukośnie zaczesanych grzywek. Włosy często są proste i czarne. Oczy zazwyczaj są zarysowane czarną kredką. Osoba mająca styl Emo jest emocjonalna, wrażliwa, nieśmiała, ponura i cicha. Nastolatkowie reprezentujący styl emo.

Slide 3

Skate Skate to subkultura, w kórej głównym sposobem na życie jest jazda na deskorolce. Pierwotnie wizerunek skatera był buntowniczy i nonkonformistyczny,

Slide 4

Metalowcy Subkultura ta powstała na początku lat 70 XX wieku w Wielkiej Brytani. Członkami jej są fani muzyki heavymetalowej i jej podgatunków. Charakteryzują się zazwyczaj długimi włosami i skórzanymi kurtkami. Często grają w zespołach metalowych, uczęszczają na koncerty bądź kupują albumy metalowe. Gest metalowców

Slide 5

Strój hippisów miał wyrażać związek z naturą i musiał być funkcjonalny, najlepiej w jak największym stopniu własnoręcznie wykonany, z naszywkami. Niezależnie od okoliczności, wszędzie nosiło się to samo ubranie. Przeważnie w jasnych kolorach inspirowane wzorami Indian północno i południowoamerykańskich oraz hinduskimi. Kolorowe, kwieciste, luźne bluzki z szerokimi rękawami, indiańskie poncza, wytarte jeansy z szerokimi nogawkami, koraliki, paciorki na szyi i przegubach dłoni, dzwonki, pacyfki, apaszki i opaski na włosach. Rodziną dla hipisa jest cała społeczność hipisowska, składająca się z jego braci i sióstr. Miejscem spotkań hippisów są różne festiwale, zarówno muzyczne jak i manifestacje, protesty antywojenne. Hippisi

Slide 6

Punk Subkultura zapoczątkowana w latach 70 XX wieku. Generalnie, punk, którego początkowym założeniem był brak jakiejkolwiek ideologii, w miarę upływu czasu przekształcał się w ruch społeczno polityczny wymierzony przeciwko instytucjom, które, ograniczają wolność i niezależność człowieka. Członkowie słuchają muzyki rockowej. Możemy ich rozpoznać po irokezie i specyficznym ubraniu.

Slide 7

Dresiarze Członkowie na co dzień noszą dresy i gruby złoty albo srebrny łańcuch. W początkowym okresie grupę tę wyróżniał także gatunek słuchanej muzyki: disco, disco polo. Dresiarze są grupą, której przypisuje się kult pieniądza, brak poszanowania zasad kultury i norm współżycia społecznego.

Slide 8

Hiphopowcy Członkowie tej subkultury zazwyczaj zajmują się rapowaniem, tańcem i malowaniem graffiti. Ich strojem są dresy.

Slide 9

Rockersi Subkultura młodzieżowa funkcjonująca w latach 1958 -1965. Swój styl oraz nazwę zaczerpnęli z ,,rock and roll. Rockersi nosili długie włosy, ubierali się niedbale, charakterystyczne cechy ich ubioru to podarte dżinsy i czarne kurtki. Wyznawali kategorię nieustannej walki, zasadę: silniejszy i bardziej cyniczny zwycięża. Ich ideologia charakteryzowała się pogardą wobec wzorów i norm, odrzuceniem pościgu za karierą i chęci stabilizacji. Ruch zaczął zanikać w połowie lat 60. XX w

Slide 10

Gitowcy Gitowcy ubierali się często, choć nie zawsze, w ortalionowe kurtki, spodnie w kant, buty z czubem lub inne tego typu stroje. Posługiwali się grypsami wywodzącymi się z gwary przestępczej. Występował wśród nich kult siły fizycznej i twardego charakteru. Grupy gitowców powstawały na osiedlach budowanych masowo w okresie PRL-u.

Slide 11

Bitnicy Typowy bitnik to buntownik charakteryzujący się niechlujnym ubiorem i wrogością wobec konsumpcyjnego społeczeństwa, zainteresowany filozofią, zwłaszcza buddyjską, dążący do prawd objawionych poprzez używanie narkotyków i alkoholu. Występowali przeciw przyjętemu wzorowi życia i normom obyczajowym. Twórczość bitników często kręciło się wokół podróży. Charakteryzowała się raczej Prostym językiem, z dosadnym przesłaniem, gdzie podmiot liryczny był zwykle zagubiony na ulicach miasta.

Slide 12

Rastaman Członek subkultury fanów ortodoksyjnego nurtu muzyki reggae. Charakterystyczną cechą wyglądu jest noszenie dredów. Na wspólnych spotkaniach odbywa się wspólne palenia marihuany. Rastamani słuchają zazwyczaj muzyki wywodzącej się z Jamajki.

Slide 13

Goci Subkultura powstała na przełomie lat 70 i lat 80 XX wieku. Goci słuchają gothic metalu, doom metalu, metalu progresywnego, oraz metalu symfonicznego, a także, zwłaszcza ostatnio, muzyki industrialnej oraz industrialno elektronicznej. Goci interesują się poezją, literaturą, zwykle są to osoby dość inteligentne lub za takowe się uważające. Subkultura gotycka jest postrzegana jako mroczna i dla osób z zewnątrz często niezrozumiała. Członków tej subkultury cechuje pewien dystans do świata, werbalne uwielbienie śmierci, namiętna czasem i romantyczna postawa życiowa.

Slide 14

Depesze Subkultura fanów brytyjskiej grupy muzycznej Depeche Mode, która pojawiła się w Polsce latach 80. XX wieku. Noszą czarne kurtki, białe dżinsowe spodnie, buty na grubej podeszwie, krzyże na szyi, często także emblemat z logo zespołu.

Slide 15

Bikiniarze Subkultura młodzieżowa funkcjonująca w Polsce do końca lat 50 XX w. Bikiniarze wywodzili się ze środowiska przedwojennych fascynatów kultury jazzowej. Przejawiało się w to w charakterystycznym ubiorze: szerokiej marynarce, wąskich spodniach, butach na gumowej, grubej podeszwie, fryzurze, piratkach jaskrawo kolorowych skarpetkach i kolorowym krawacie. Szczególnie upodobaną barwą był kolor czerwony.

Dane:
  • Liczba slajdów: 15
  • Rozmiar: 2.21 MB
  • Ilość pobrań: 5210
  • Ilość wyświetleń: 27760
Mogą Cię zainteresować
Czegoś brakuje?

Brakuje prezentacji,
której potrzebujesz?

Nie znalazłeść potrzebnej prezentacji multimedialnej? Wypełnij formularz a my zrobimy to za Ciebie i poinformujemy mailowo. Wszystko w mniej niż 24 godziny!

Znajdziemy prezentację
za Ciebie