Informatyka

Grafika rastrowa

6 lat temu

Zobacz slidy

Grafika rastrowa - Slide 1
Grafika rastrowa - Slide 2
Grafika rastrowa - Slide 3
Grafika rastrowa - Slide 4
Grafika rastrowa - Slide 5
Grafika rastrowa - Slide 6
Grafika rastrowa - Slide 7
Grafika rastrowa - Slide 8
Grafika rastrowa - Slide 9
Grafika rastrowa - Slide 10
Grafika rastrowa - Slide 11
Grafika rastrowa - Slide 12
Grafika rastrowa - Slide 13

Treść prezentacji

Slide 1

Plan prezentacji Czym jest grafika rastrowa? Najpopularniejsze programy obsługujące edycję grafikę rastrowej Cechy grafiki rastrowej Zastosowanie grafiki rastrowej Najpopularniejsze formaty Kompresja grafiki rastrowej Grafika rastrowa a wektorowa

Slide 2

Grafika rastrowa Grafika rastrowa typ grafiki reprezentowane na ekranie, jako zbiór pikseli w postaci siatki (rastra). Początki grafiki rastrowej sięgają lat 70 dwudziestego wieku, kiedy to firma Texas Instruments (producent kalkulatorów) opatentowała ten sposób zapisu obrazów. Pliki grafiki rastrowej zawierają informację o położeniu pikseli oraz ich barwie (o jednym bajcie na każdy kolor RGB (Red Green Blue) lub po jednym bicie dla obrazów czarno-białych (monochromatycznych)).

Slide 3

Najpopularniejsze narzędzia Darmowe: Gimp, Tuks Paint, Sumo Paint, Picassa. Płatne: Photoshop, Corel, Picture Menager, Paint.

Slide 4

Gimp 2.8

Slide 5

Adobe Phothoshop

Slide 6

Google Picasa 3

Slide 7

Cechy grafiki rastrowej Duży realizm kolorystyczny uzyskiwany dzięki dostępowi do każdego piksela. Brak możliwości dokonywania transformacji na elementach obrazu. Brak możliwości skalowania (powiększania) bez utraty jakości. Szybki przyrost wielkości pliku wraz z rozdzielczością.

Slide 8

Zastosowanie grafiki rastrowej Fotografia Gry (coraz rzadziej) Kartografia (coraz rzadziej) Sztuka Systemy multimedialne

Slide 9

Najpopularniejsze formaty bmp, gif, JPG, tif, png pcx format popularny w latach 90, charakteryzował się kompresją bezstratną, był używany m. in w grach, obecnie wycofywany. tga powstała w latach 80 dwudziestego wieku, wykorzystywany do dzisiaj, powszechnie wykorzystywany w grach, format używa 8, 16, 24 lub 32 bitów na piksel, obsługuje przezroczystość (8 bitów)

Slide 10

Kompresja grafiki rastrowej Formaty wykorzystujące kompresje np. gif, JPG, png, nie zapisują osobno każdego piksela, lecz dokonują analizy zmiany kolorów ciągłych zbiorów punktów (np. gdy dane o obrazie pobierane są rzędami). Dzięki temu rysunki mające duże obszary wypełnione tą samą barwą np. niebo lub woda zajmują mniej miejsca w pliku. Ceną może być utrata jakości w przypadku metod stratnych.

Slide 11

Przykład grafiki rastrowe

Slide 12

Porównanie grafiki rastrowej i wektorowej GRAFIKA RASTROWA GRAFIKA WEKTROWA

Slide 13

Dziękuję Kinga Sosnowska czn.uj.edu.pl kbbk2011.pl chromecode.com Wikipedia.org grafikakomputerowadlakazdego.blogspot.com

Dane:
  • Liczba slajdów: 13
  • Rozmiar: 1.06 MB
  • Ilość pobrań: 914
  • Ilość wyświetleń: 10987
Mogą Cię zainteresować
Czegoś brakuje?

Brakuje prezentacji,
której potrzebujesz?

Nie znalazłeść potrzebnej prezentacji multimedialnej? Wypełnij formularz a my zrobimy to za Ciebie i poinformujemy mailowo. Wszystko w mniej niż 24 godziny!

Znajdziemy prezentację
za Ciebie