Zasady zdrowego odżywiania

Liczba slajdów:
32
Autor:
Roksana Kuczyńska Sandra Domańska Julia Rudzka
Rozmiar:
3.54 MB
Ilość pobrań:
27
Ilość wyświetleń:
1416
Kategoria:
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 31
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 0
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 1
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 2
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 3
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 4
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 5
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 6
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 7
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 8
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 9
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 10
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 11
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 12
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 13
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 14
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 15
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 16
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 17
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 18
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 19
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 20
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 21
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 22
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 23
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 24
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 25
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 26
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 27
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 28
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 29
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 30
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 31
Zasady zdrowego odżywiania - Slajd 0

Treść prezentacji

1
ZASADY ZDROWEGO ODŻYWIANIA
2
Spis treści : - Co to znaczy zdrowe odżywianie - Zasady prawidłowego żywienia - Dieta - Koło żywieniowe - Witaminy - Składniki mineralne - Czego nie powinniśmy jeść i co powinniśmy - Co warto zapamiętać - Negatywne skutki alkoholu
3
Co znaczy zdrowo się odżywiać ? Zdrowe odżywianie się jest to jedzenie produktów, które nie są bardzo kaloryczne, ale dostarczają wielu dobrych witamin i są zdrowe. W spisie dobrze odżywiającego się człowieka powinny się znaleźć warzywa i owoce, a także chude mięso oraz powinna zostać ograniczona ilość słodyczy (jednak nie do zera, ponieważ w małych ilościach są bardzo zdrowe, szczególnie gorzka czekolada.)
4
Zasady prawidłowego żywienia Spożywaj różnorodne pokarmy Jedz więcej owoców niż warzyw Utrzymuj prawidłową wagę ciała i prawidłowe samopoczucie Jedz umiarkowanie, porcje zredukuj nie eliminuj jedzenia Spożywaj posiłki regularnie Pij duże ilości płynów Ruszaj się
5
Dieta Dieta to po prostu sposób odżywiania się. Odżywiając się właściwie, mamy pewność, że dostarczamy organizmowi wszystkich niezbędnych dla jego prawidłowego funkcjonowania składników. Bardzo istotne jest również urozmaicenie diety. O tym, jakie produkty, jak często i w jakich proporcjach powinniśmy spożywać, decyduje tzw. Koło żywieniowe
6
Koło żywieniowe
7
Witaminy Są niezbędne gdyż biorą udział w różnych przemianach w naszym organizmie, który nie jest w stanie ich sam wyprodukować także musimy je dostarczać wraz z pożywieniem.
8
Niedobór witamin : -suche, łamliwe włosy, - kruche, wolno rosnące paznokcie - kurza ślepota, - zahamowanie wzrostu - infekcje i stany zapalne dziąseł oraz innych narządów - suchość i szorstkość skóry - brak apetytu, oziębłość, bezpłodność, - uczucie zmęczenia Nadmiar witamin : - drażliwość, - wypadanie włosów, - powiększenie wątroby i śledziony, - suchość i świąd skóry - wymioty, brak łaknienia, nudności - bóle głowy - krwawienie z dziąseł - zażółcenie skóry - nudności - bóle głowy
9
Witamina C Witamina C pomaga: -zwiększyć odporność organizmu, -przyspiesza gojenie ran i zrastanie kości, -hamuje tworzenie się sińców, powstawanie krwotoków czy krwawienia z dziąseł, -odpowiada za sprawne funkcjonowanie układu krwionośnego i serca. Najpoważniejszym zagrożeniem Związanym z brakiem witaminy C w organizmie jest szkorbut.
10
Witamina A Witamina A zapewnia prawidłowy wygląd skóry, włosów i paznokci. Zapobiega również kurzej ślepocie, osłabieniu wzroku, pomaga w leczeniu wielu chorób oczu.
11
Witamina D Witamina D pełni istotną funkcję w regulowaniu przemiany wapnia i fosforu (wzmaga ich wchłanianie z jelit, oraz hamuje ilość wapnia wydalanego z organizmu) oraz przy tworzeniu kości. Pośrednio wpływa na prawidłowe przewodzenie nerwowe oraz prawidłową pracę serca.
12
Witamina E Witamina E jest głównym antyoksydantem który chroni komórki przed utleniaczami. Wzmacnia ścianę naczyń krwionośnych oraz chroni czerwone krwinki przed rozpadem. Niedobór powoduje rozdrażnienie, osłabienie zdolności koncentracji, gorsze gojenie się ran.
13
Witamina K Warunkuje prawidłowy przebieg procesów krzepnięcia krwi, Ma właściwości przeciwbakteryjne oraz przeciwgrzybiczne. Uczestniczy w metabolizmie układu kostnego.
14
Składniki mineralne Składniki mineralne są to niezbędne do życia człowieka związki zapewniające prawidłowy rozwój oraz zdrowie przez cały okres trwania życia
15
Magnez Niezbędny do prawidłowego funkcjonowania mięśni oraz tkanki nerwowej. Bierze udział w spalaniu tłuszczów i wytwarzaniu energii niezbędnej do funkcjonowania organizmu. W połączeniu z wapniem działa jak naturalny lek uspokajający.
16
Wapń Wapń wspomaga organizm w budowanie silnych kości, a także przekazywaniu impulsów nerwowych. Jest składnikiem budulcowym kości i zębów. Organizm człowieka zawiera 1000 - 2000 g wapnia, 99 - znajduje się w tkance kostnej.
17
Żelazo Żelazo jest niezbędne do tworzenia krwinek czerwonych w szpiku kostnym Zwiększa odporność organizmu na choroby. Zapobiega zmęczeniu. Leczy i chroni przed anemią.
18
Czego powinniśmy unikać?
19
Napoje gazowane Napoje gazowane zawierają zwykle bardzo dużo cukru, ale bardzo mało substancji odżywczych. Spożywanie ich może przyczyniać się do tycia. Zawierają barwniki oraz dużo substancji chemicznych, które definiują ich smak. Kolejnym elementem, który negatywnie wpływa na zdrowie naszego organizmu jest zawarty w napojach gazowanych fosfor. Powoduje on wypłukiwanie wapnia z organizmu, a tym samym może zwiększać ryzyko osteoporozy, chorób zębów, przyzębia, dziąseł a także niszczyć szkliwo na zębach..
20
Co zamiast ?
21
Chipsy Dlaczego niezdrowe? Po pierwsze na skutek smażenia wytwarza się akrylamid, substancja, która jest toksyczna dla układu nerwowego, może być również czynnikiem rakotwórczym; a najwięcej jest niej właśnie w chipsach. Dla uzyskania pożądanego smaku do chipsów dodaje się polepszacze smaku oraz konserwanty . 100g chipsów zawiera ok. 500 Kcal !!!
22
Słodycze Słodycze można jeść, ale w umiarkowanych ilościach. Nie wolno zastępować nimi normalnych posiłków!!!
23
Fast Foody Rodzaj pożywienia szybko przygotowywanego i serwowanego na poczekaniu. Zwykle zawiera dużą ilość tłuszczów i węglowodanów, przy równoczesnym niedoborze cennych dla organizmu substancji witamin i minerałów
24
Co warto jeść?
25
Szpinak Szpinak jest warzywem stanowiącym cenne źródło soli mineralnych, zwłaszcza magnezu i fosforu, oraz witamin, zwłaszcza A, E i C.
26
Czosnek Czosnek jest rośliną o wszechstronnym działaniu. Działa jako silny przeciwutleniacz chroniąc organizm przed działaniem wolnych rodników. Wykazuje także działanie naturalnego antybiotyku niszczącego bakterie chorobotwórcze w układzie pokarmowym i oddechowym.
27
Jabłka Anglicy mawiają: zjedz jedno jabłko dziennie, a lekarz nie będzie ci wcale potrzebny Spośród wszystkich witamin obecnych w jabłkach, najważniejsza jest witamina C, która wzmacnia układ odpornościowy. Jabłka ułatwiają przyswajanie wapnia przez organizm, dzięki czemu wzmacniają zęby, włosy i paznokcie.
28
Miód Aby wytworzyć 1 kg miodu, pszczoły muszą przysiąść około 4 miliony razy na kwiatach lub liściach, przy czym jedna pszczoła w ciągu całego swojego życia produkuje mniej więcej jedną łyżeczkę miodu
29
Szczypiorek Uprawa szczypiorku rozpowszechniła się na naszych terenach głównie w XVI wieku, a to za sprawą jego wyjątkowych walorów smakowych i prozdrowotnych. Szczypior jest rośliną leczniczą, której liście zawierają m.in.: karoten, sód, wapń, potas, fosfor i żelazo. Gromadzą też w sobie spore ilości witaminy C oraz B2. Roślina ta skutecznie wzmaga apetyt, obniża ciśnienie i poprawia trawienie
30
Unikaj alkoholu !!! Alkohol jest oczywiście dla ludzi i spożywany w rozsądnych ilościach działa pozytywnie. Unikajmy jednak nadmiaru, a mocnych alkoholi unikajmy najlepiej w ogóle.
31
Pamiętaj Pij płyny przed posiłkiem albo 2 godziny po posiłku. Spożywaj 4-5 posiłków dziennie, bez podjadania między posiłkami. Dokładnie gryź i przeżuwaj spożywany pokarm Unikaj nadmiernej ilości cholesterolu. Spożywaj ostatniego posiłek najpóźniej na 2 godziny przed nocnym spoczynkiem. Spożywaj minimum 1,5 litra wody dziennie . Staraj się ograniczać ilość spożywanej białej mąki. Staraj się ograniczać ilość spożywanego cukru
32
Odżywiaj się zdrowo Dziękujemy za uwagę Przygotowały Roksana Kuczyńska Sandra Domańska Julia Rudzka

Mogą Cię zainteresować

Choroby cywilizacyjne - Slajd 1

Choroby cywilizacyjne

Choroby cywilizacyjne
Zjawiska krasowe - formy krasowe - Slajd 1

Zjawiska krasowe - formy krasowe

Zjawiska krasowe - formy krasowe
Ekologia - pojęcia podstawowe - Slajd 1

Ekologia - pojęcia podstawowe

Ekologia - pojęcia podstawowe
Organizmy glebowe - Slajd 1

Organizmy glebowe

Organizmy glebowe

O stronie

Świat prezentacji to vortal zawierający prezentacje multimedialne przeznaczone nie tylko dla uczniów, ale i nauczycieli. Tylko w naszym vortalu znajdziesz ogrom wiedzy przedstawiony na slajdach prezentacji. Dzięki nam łatwiej przygotujesz się do lekcji czy odrobisz zadanie domowe. Prezentacje podzielone są na kategorię aby łatwiej było Ci odnaleźć to czego szukasz. Nazwy kategorii odpowiadają nazwą przedmiotów szkolnych. Dzięki nam zapomnisz czym jest pracochłonne przygotowywanie prezentacji i ściągniesz "gotowca".

Ostanio dodane

2017 © Wszystkie prawa zastrzeżone

Używamy plików cookies, aby dostosować zawartość strony do Twoich preferencji i oczekiwań oraz zapewnić Ci wygodę podczas przeglądania strony www. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Co to są ciasteczka?