Dlaczego warto rozmawiać o ruchu?

Liczba slajdów:
28
Autor:
Nieznany
Rozmiar:
2.16 MB
Ilość pobrań:
5
Ilość wyświetleń:
748
Kategoria:
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 27
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 0
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 1
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 2
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 3
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 4
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 5
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 6
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 7
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 8
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 9
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 10
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 11
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 12
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 13
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 14
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 15
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 16
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 17
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 18
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 19
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 20
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 21
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 22
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 23
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 24
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 25
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 26
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 27
Dlaczego warto rozmawiać o ruchu? - Slajd 0

Treść prezentacji

1
Tomasz Surtel
2
Ruch Towarzyszy człowiekowi od narodzin aż do śmierci
3
70 komunikacji między ludźmi stanowi tak zwany język ciała, wykorzystując rytm i ruch, człowiek Osobowość wyraża swoją: Myśli Uczucia
4
Kondycja fizyczna Zdrowi e fizyczn e Brak Otyłości
5
A co z rozwojem psychiki?: Uwaga? Pamięć? Samoocena? Koordynacja wzrokowo ruchowa?
6
HOLISTYCZNE UJĘCIE CZŁWIEKA MÓZG CZŁOWIEK CIAŁO FIZYCZNE UMYSŁ NIEFIZYCZNY
7
DZIECI unikają zajęć wychowania fizycznego, DZIECI nie mają nawyków uprawiania jakichkolwiek sportów, Rosnąca liczba zwolnień lekarskich
8
ZWOLNIENIA LEKARSKIE liczba zwolnień całorocznych sięga 1214 populacji uczniowskiej. negatywne zjawisko nasila się w klasach starszych zaświadczenia lekarskie w większości przypadków nie posiadają uzasadnienia medycznego
9
Co czwarty uczeń wykazuje odchylenia od prawidłowego stanu problemyzdrowia! chorób nowotworowych 17-19-latków występują podstawowe czynniki decydujące o zawałach serca, 7 nastolatków ma nadciśnienie tętnicze, 3 podwyższony procent cholesterolu, 1 cierpi na otyłość. W starszych grupach wiekowych wskaźniki te wzrastają dwukrotnie.
10
CHŁOPCY - w wieku przedszkolnym 6 godz. ruchu, - w wieku młodszym szkolnym 5 godz. 45 min. ruchu, - w wieku starszym szkolnym 5 godz. ruchu; DZIEWCZYNKI - w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym 5 godz. 15 min. ruchu, - w wieku średnim szkolnym 5 godz., - w wieku starszym szkolnym 4 i pół godz.
11
12
UKŁAD RUCHU aktywność fizyczna wpływa na mineralizacje kośćca; wzrastanie kości u dzieci i młodzieży; zapobiega i koryguje wady postawy; wzmacnia i stabilizuje stawy; wzmacnia przyczepy, ścięgna i wiązadła; zwiększa przekrój i objętość włókien mięśniowych; zwiększa napięcie, siłę i sprężystość mięśni, dzięki czemu organizm lepiej przystosowuje się do różnych obciążeń.
13
UKŁAD KRWIONOŚN systematyczny Y trening zwiększa liczbę erytrocytów i hemoglobiny; zwiększa liczbę leukocytów; zwiększa pojemność tlenową krwi; powoduje zwolnienie tętna do 40-50 uderzeń na minutę; zmniejsza ciśnienie skurczowe krwi; kształtuje ekonomiczniejszą pracę serca.
14
UKŁAD ODDECHO aktywność ruchowa WY zwiększa pojemność życiową płuc; zwiększa głębokość oddechu a także zużycie tlenu i pułap tlenowy o około 25; zmniejsza liczbę oddechów na minutę; zmniejsza wielkość długu tlenowego.
15
UKŁAD NERWOWY ćwiczenia fizyczne pobudzają dojrzewanie ośrodków ruchowych w mózgu przyspieszając tym rozwój motoryczności; powodują wzrost szybkości przewodzenia bodźców nerwowych; polepszają koordynację ruchową; zmniejszają poziom lęku;
16
UKŁAD HORMONALN Y aktywność fizyczna ma korzystny wpływ na budowę i czynność przysadki mózgowej przez co może odgrywać rolę czynnika intensyfikującego rozwój fizyczny.
17
UKŁAD IMMUNOLOGI wysiłek CZY fizyczny wpływa na poprawę systemu obronnego i wzrost odporności na zachorowania.
18
Jakie są negatywne skutki jego braku?
19
20
CHORO BY SERCA Regularne ćwiczenia fizyczne są sposobem zapobiegania i jednym z elementów leczenia choroby niedokrwiennej serca. Ćwiczenia prowadzą do poprawy wydolności serca, obniżenia poziomu cholesterolu, obniżenia ciśnienia tętniczego krwi i poprawy przepływu krwi przez narządy. DOROŚLI Ale także DZIECI
21
NADCIŚNIE NIE TĘTNICZE Wysiłek fizyczny zapobiega nadciśnieniu tętniczemu, natomiast u osób z nadciśnieniem obniża skurczowe i rozkurczowe ciśnienie krwi. Do obniżenia ciśnienia krwi przyczynia się również obniżenie podwyższonego poziomu cholesterolu.
22
CUKRZY CA TYPU Brak ćwiczeń,2niska aktywność fizyczna mogą być czynnikami Ryzyka dla rozwoju Cukrzycy typu 2. Ryzyko powstania cukrzycy u osób bardzo aktywnych jest zredukowane o 33 do 50. Natomiast u ludzi chorych na cukrzycę regularna aktywność fizyczna sprzyja prawidłowej kontroli stężenia cukru we krwi.
23
Otyło ść Badania wykazały, że obniżenie poziomu aktywności fizycznej jest jedną z głównych przyczyn występowania epidemii otyłości wśród ludzi
24
Bóle kręgosłupa i Regularnie wykonywane dolegliwośc ćwiczenia i stawowe prowadzą do wzmocnienia mięśni, ścięgien, więzadeł i większej gęstości kości
25
Osteoporo za Ćwiczenia fizyczne sprzyjają uwapnieniu kości i zapobiegają osteoporozi e
26
Infekc Aktywność je fizyczna wzmaga działanie układu immunologi cznego organizmu.
27
Zdrowie umysło Badania potwierdzają, że ćwiczenia i aktywność we fizyczna polepszają nasze samopoczucie. Wykazano, że wysoka aktywność fizyczna wpływa pozytywnie na prawidłowe funkcjonowanie umysłu: podejmowanie decyzji, planowanie, pamięć krótkotrwałą
28
CZY MY MOŻEMY COŚ Z TYM ZROBIĆ

Mogą Cię zainteresować

Krew - budowa i funkcje - Slajd 1

Krew - budowa i funkcje

Krew - budowa i funkcje
Zasady prawidłowego żywienia i wady żywieniowe - Slajd 1

Zasady prawidłowego żywienia i wady żywieniowe

Zasady prawidłowego żywienia i wady żywieniowe
Poradnik małego ekologa - Slajd 1

Poradnik małego ekologa

Poradnik małego ekologa
Patologia chodu - Slajd 1

Patologia chodu

Patologia chodu

O stronie

Świat prezentacji to vortal zawierający prezentacje multimedialne przeznaczone nie tylko dla uczniów, ale i nauczycieli. Tylko w naszym vortalu znajdziesz ogrom wiedzy przedstawiony na slajdach prezentacji. Dzięki nam łatwiej przygotujesz się do lekcji czy odrobisz zadanie domowe. Prezentacje podzielone są na kategorię aby łatwiej było Ci odnaleźć to czego szukasz. Nazwy kategorii odpowiadają nazwą przedmiotów szkolnych. Dzięki nam zapomnisz czym jest pracochłonne przygotowywanie prezentacji i ściągniesz "gotowca".

Ostanio dodane

2017 © Wszystkie prawa zastrzeżone

Używamy plików cookies, aby dostosować zawartość strony do Twoich preferencji i oczekiwań oraz zapewnić Ci wygodę podczas przeglądania strony www. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Co to są ciasteczka?