Slide 1
Emilia Bąk 2M
Slide 2
Historia fotografii w pigułce Leonardo da Vinci zaprojektował prototyp camery obscury 1826 r. Joseph Niecpe odtworzył widok z okna ze swojej pracowni pierwsza fotografia na świecie (hielografia) 19 VIII 1839 umowna data narodzin fotografii Louis Gaguerre przedstawił swój wynalazek dagerotypię z czasem po zdjęciach czarno białych pojawiły się kolorowe
Slide 4
Warci uwagi fotograficy Francis Frith zdjecia z podróży na Bliski Wschód Auguste Bisson pierwsze zdjęcie ze widoku ze szczytu Mont Blanc Gustave le Grey dobrze oświetlone zdjęcie morza i nieba Roger Fenton pierwszy fotoreporter prasowy (wojna krymska)
Slide 5
Rodzaje fotografii Artystyczna Prasowa Społeczna (John Thompson )
Slide 6
Trochę techniki, czyli jak to się robi? Podział aparatów Skrzynkowe Przeziernikowe Mieszkowe Lustrzanki: analogowe cyfrowe różnią się materiałem światłoczułym (film matryca) Dalmierzowe 1. ruchomy pryzmat 2. lustro 3. obiekt
Slide 7
Budowa lustrzanki 1. Zewnętrza soczewka obiektywu 2. Soczewki korygujące (pozwalają na zmianę ogniskowej) 3. Przysłona 4. Mechanizm spustowy 9. Wyświetlacz parametrów 10. Wizjer
Slide 8
Optyka w fotografii Soczewka szklana bryła ograniczona dwiema wypolerowanymi, kolistymi powierzchniami (lub z jednej strony kolistą, z drugiej płaską) ogniskowa - odległość pomiędzy ogniskiem układu optycznego a punktem głównym układu optycznego Filtry uv polaryzacyjne
Slide 9
Jak naświetlane jest zdjęcie? Najważniejsze parametry stanowiące o ekspozycji ilości światła padającego na matrycę: Czas naświetlania ( określany w sekundach 14000 60) Przysłona ( f 1:1,2 22) określa wielkość otworu, przez który wpada światło ISO czułość (100 2000) O tych wartościach decydujemy wybierając odpowiedni program w aparacie ( P A S M)
Slide 10
Długość naświetlania Czas otwarcia migawki decyduje o ilości światła padającego na materiał światłoczuły, tzn. o jasności zdjęcia Długi czas naświetlania widoczny ruch Krótki czas naświetlania zamrożenie ruchu
Slide 11
Kolorystyka fotografii W zależności od rodzaju światła padającego na fotografowany obiekt, wybiera się dostosowany balans bieli Każde źródło oświetlenia wyzwala inną temperaturę światła Te wartości podawane są w kelwinach
Slide 12
Zasady kompozycji kadru Podobne jak w malarstwie i rysunku Mocne punkty kadru Bezmyślne ustawianie obiektu w centrum jest nieuzasadnione Asymetryczna kompozycja obrazu zwiększa jego dynamikę oraz poprawia odbiór innych elementów niż motyw główny, przez co zdjęcie staje się bardziej czytelne.
Slide 15
Bibliografia Strony internetowe http:fotografia.bizhat.com http:www.vam.ac.ukimagesimage1670-popup.html http:szczecin.gazeta.plszczecin51,34959,7503054.html? i2 http:pl.wikipedia.orgwikiAparatmieszkowy http:pl.wikipedia.orgwikiDalmierz http:www.olympusclub.plpubimagesZbyma72ageSoczew ki.pdf http:www.fotografia.kopernet.orgekspozycja.html Literatura Daniel Lezano, 2004, David Charles, Biblia Fotografii Tadeusz Cyprian, W-wa 1968, Bielskie Zakłady Graficzne, Fotografia, technika i technologia
Nie znalazłeść potrzebnej prezentacji multimedialnej? Wypełnij formularz a my zrobimy to za Ciebie i poinformujemy mailowo. Wszystko w mniej niż 24 godziny!