Historia

Bracia Wright Samolot

6 lat temu

Zobacz slidy

Bracia Wright Samolot - Slide 1
Bracia Wright Samolot - Slide 2
Bracia Wright Samolot - Slide 3
Bracia Wright Samolot - Slide 4
Bracia Wright Samolot - Slide 5
Bracia Wright Samolot - Slide 6
Bracia Wright Samolot - Slide 7
Bracia Wright Samolot - Slide 8

Treść prezentacji

Slide 1

Bracia Wright Samolot

Slide 2

Bracia Wright

Slide 3

Bracia Orville Wright (ur. 19 sierpnia 1871, zm. 30 stycznia 1948) i Wilbur Wright (ur. 16 kwietnia 1867, zm. 30 maja 1912), amerykańscy pionierzy  lotnictwa. Uważani są powszechnie za konstruktorów pierwszego udanego samolotu. Bracia Wright dorastali w Dayton w stanie Ohio w USA, gdzie od 1892 prowadzili wytwórnię i warsztaty rowerów Wright Cycle Company. Przejawiali przy tym zainteresowanie problematyką zbudowania maszyny latającej cięższej od powietrza, bazując na doświadczeniach wczesnych pionierów lotnictwa, jak Otto Lilienthal.

Slide 4

Podobnie jak Lilienthal, bracia Wright początkowo budowali szybowce, sterowane za pomocą skręcania części skrzydeł (wing warping). W 1900 r. w celu kontynuowania eksperymentów lotniczych przenieśli się do Kitty Hawk w Karolinie Północnej, w której okolicy panowały dobre warunki do testów w postaci silnych wiatrów.  W1903 roku zbudowali swój pierwszy samolot - Wright Flyer, napędzany  silnikiem spalinowym zbudowanym przez ich pracownika Charlie Taylora.

Slide 5

Flyer I (Wright Flyer)

Slide 6

Flyer I (znany także jako Wright Flyer oraz 1903 Flyer) pierwszy samolot silnikowy na świecie.   Pierwszy lot samolotu odbył się 17 grudnia 1903 r. na wzgórzach Kill Devil w Karolinie Północnej (nieoficjalnie, 14 grudnia Wilbur w 4 sekundy pokonał dystans 34 metrów). Podczas 12 sekundowego lotu Flyer I, pilotowany przez Orville a Wrighta pokonał 36,5 m. Tego dnia odbyły się łącznie cztery loty, z których najdłuższy trwał 59 sekund. Samolot cechował się niestatecznością podłużną i wymagał podczas lotu dużej akcji pilota. Zespół silnik-śmigła wraz z układem przeniesieniem mocy był za słaby i nie wystarczał do samodzielnego startu. Z tego też względu przyjęty przez braci Wright układ konstrukcyjny do maszyny Flyer I nie rozpowszechnił się i nie jest stosowany. Udane loty zawdzięczał on dobrej sterowności i doświadczeniu braci Wright w lotach z szybowcami (też własnej konstrukcji) .

Slide 7

Samolot był bardzo wrażliwy na warunki atmosferyczne. Pierwszy udany lot 17 grudnia 1903 rano odbył się przy prędkości wiatru 10-12 ms. Wcześniej padał deszcz, więc kałuże były pokryte cienką warstewką lodu. Warunki więc nie były zbyt sprzyjające, zatem lot był niestabilny i krótki. Jednakże loty braci Wright tą maszyną udowodniły, iż jest to samolot w pełni sterowny. I to zdecydowało o jego miejscu w historii lotnictwa. Odległość pokonana przez samolot wynosiła zaledwie 36,5 metra ale przy mocnym przeciwnym wietrze. Stanowi to ekwiwalent przelotu poziomego o długości 160 metrów bez uwzględnienia wiatru.

Slide 8

Kronika filmowa z 1945 przedstawiająca historię pierwszych lotów, włącznie z lotem braci Wright Przygotowała - Aleksandra Janicka z kl. 3a

Dane:
  • Liczba slajdów: 8
  • Rozmiar: 0.23 MB
  • Ilość pobrań: 480
  • Ilość wyświetleń: 9377
Mogą Cię zainteresować
Czegoś brakuje?

Brakuje prezentacji,
której potrzebujesz?

Nie znalazłeść potrzebnej prezentacji multimedialnej? Wypełnij formularz a my zrobimy to za Ciebie i poinformujemy mailowo. Wszystko w mniej niż 24 godziny!

Znajdziemy prezentację
za Ciebie