Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów

Liczba slajdów:
21
Autor:
Nieznany
Rozmiar:
1.15 MB
Ilość pobrań:
66
Ilość wyświetleń:
1176
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 20
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 0
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 1
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 2
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 3
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 4
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 5
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 6
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 7
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 8
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 9
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 10
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 11
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 12
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 13
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 14
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 15
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 16
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 17
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 18
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 19
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 20
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów - Slajd 0

Treść prezentacji

1
Odżywianie przed zawodami i w trakcie zawodów
2
Tydzień przed zawodami I. II. Uzupełnić zapasy glikogenu w mięśniach i wątrobie Dobrze nawodnić organizm
3
Nawodnienie organizmu Przed zawodami ok. 500 ml W trakcie zawodów 150-350 ml pomiędzy walkami Po zawodach 250-500 ml
4
Przepisy na napoje sportowe Hipotoniczny: - 20-40 g sacharozy 1 l ciepłej wody łyżeczki soli (do smaku zagęszczony bezcukrowyniskokaloryczny sok owocowy) - 100 ml zagęszczonego soku owocowego 900 ml wody łyżeczki soli - 250 ml soku owocowego 750 ml wody łyżeczki soli
5
Izotoniczny: - 40-80 g sacharozy 1 l ciepłej wody łyżeczki soli (do smaku bezcukrowyniskokaloryczny zagęszczony sok owocowy) - 200 ml zagęszczonego soku owocowego 800 ml wody łyżeczki soli - 500 ml soku owocowego 500 ml wody łyżeczki soli
6
Uzupełnienie glikogenu Przez ostatnie 3 dni przed zawodami 5070 węglowodanów 7-8 gkg masy ciaładzień
7
Jakie produkty wybierać?
8
9
Ważne!!! Nie zrzucaj wagi w ostatniej chwili Głodzenie zużyje zapasy glikogenu Odwodnienie będzie powodowało zmęczenie organizmu W ostatnim tygodniu waga może wzrosnąć nawet o 1 kilogram
10
Dzień przed zawodami Uzupełnianie poziomu glikogenu Nawadnianie organizmu Nie opuszczaj wieczornego posiłku Jedz tylko znane sobie i proste produktu Unikaj posiłków tłustych i ciężkostrawnych
11
Co jeść gdy zjada stres? Unikaj warzyw powodujących wzdęcia
12
Nie możesz jeść posiłków stałych? spróbuj płynnych.
13
Trzymaj się jedzenia wypróbowanego i przetestowanego, takiego jakie znasz!
14
W dzień zawodów Uzupełnić glikogen utracony w czasie nocy. Utrzymać poziom cukru we krwi. Zahamować głód. Nawodnić organizm.
15
Śniadanie 2-4 godziny przed startem Płatki śniadaniowe albo owsiane z niskotłuszczowym mlekiem i świeżymi owocami Chleb z miodem, niskotłuszczowy jogurt Słodkie bułeczki Koktajl zastępujący posiłek
16
Obiad 2-4 godziny przed startem Kanapki albo bułki z twarożkiem lub kurczakiem, świeże owoce Makaron albo ryż z sosem pomidorowym, świeże owoce
17
Przekąski godzinę przed startem Koktajle mleczne Jogurty pitne Owoce np. jabłka, banany, pomarańcze, winogrona, kiwi Owoce z puszki Suszone owoce Niskotłuszczowe jogurty owocowe
18
Co jadać między startami? Napoje sportowe (domowe lub kupne) Banany Batoniki zbożowe lub owocowe
19
Suszone owoce Napoje jogurtowe Ciastkawafle ryżowe Kanapkibułki posmarowane miodem, dżemem
20
Co jeść po zawodach? Uzupełnić wodę ok. 500 ml Napoje sportowe Banany Batoniki zbożowe Suszone owoce Napoje jogurtowe Ciastka wafle ryżowe Kanapkibułki z dżemem i miodem
21
Duży posiłek ok. 2 godziny po zawodach

Mogą Cię zainteresować

Aktywność fizyczna a zdrowie - Slajd 1

Aktywność fizyczna a zdrowie

Aktywność fizyczna a zdrowie
Koszykówka - Slajd 1

Koszykówka

Koszykówka
Sport to zdrowie - Slajd 1

Sport to zdrowie

Sport to zdrowie
4 kroki do zdrowia - Slajd 1

4 kroki do zdrowia

4 kroki do zdrowia

O stronie

Świat prezentacji to vortal zawierający prezentacje multimedialne przeznaczone nie tylko dla uczniów, ale i nauczycieli. Tylko w naszym vortalu znajdziesz ogrom wiedzy przedstawiony na slajdach prezentacji. Dzięki nam łatwiej przygotujesz się do lekcji czy odrobisz zadanie domowe. Prezentacje podzielone są na kategorię aby łatwiej było Ci odnaleźć to czego szukasz. Nazwy kategorii odpowiadają nazwą przedmiotów szkolnych. Dzięki nam zapomnisz czym jest pracochłonne przygotowywanie prezentacji i ściągniesz "gotowca".

Ostanio dodane

2017 © Wszystkie prawa zastrzeżone

Używamy plików cookies, aby dostosować zawartość strony do Twoich preferencji i oczekiwań oraz zapewnić Ci wygodę podczas przeglądania strony www. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Co to są ciasteczka?