Slide 1
JĘZYK FILMU (REKLAMOWEG O)
Slide 2
PODSTAWOWE POJĘCIA: KADR UJĘCIE SCENA SEKWENCJA FILM
Slide 3
KADR NAJMNIEJSZA JEDNOSTKA STATYCZNA FILMU JEDNA KLATKA NAŚWIETLONEJ TAŚMY
Slide 4
UJĘCIE NAJMNIEJSZA JEDNOSTKA DYNAMICZNA FILMU ODCINEK TAŚMY ZAWARTY POMIĘDZY DWOMA NAJBLIŻSZYMI POŁĄCZENIAMI MONTAŻOWYMI
Slide 5
PLAN ODLEGŁOŚĆ KAMERY ZDJĘCIOWEJ OD GŁÓWNEGO OBIEKTU FILMOWANEGO W UJĘCIU CHOĆ ZASADNICZO JEDNEMU UJĘCIU ODPOWIADA JEDEN OKREŚLONY PLAN, BYWAJĄ UJĘCIA, KTÓRE DZIĘKI: 1) RUCHOWI OBIEKTU, 2) RUCHOWI KAMERY - MOGĄ BYĆ ZDJĘTE W RÓŻNYCH PLANACH
Slide 6
PODZIAŁ PLANÓW PLAN TOTALNY PLAN OGÓLNY PLAN PEŁNY PLAN AMERYKAŃSKI PLAN ŚREDNI PÓŁZBLIŻENIE ZBLIŻENIE DUŻE ZBLIŻENIE (DETAL) MAKRO ZBLIŻENIE
Slide 7
PLAN TOTALNY WIDOK CAŁEGO PEJZAŻU, RÓWNIEŻ MIEJSKIEGO
Slide 8
PLAN OGÓLNY PEŁNY OBRAZ MIEJSCA AKCJI, WIDOK OGÓLNY, POSTAĆ LUDZKA PODPORZĄDKOWANA OTOCZENIU, DROBNA
Slide 9
PLAN PEŁNY POSTACIE LUDZKIE POKAZANE OD STÓP DO GŁÓW, TŁO NADAL WAŻKIE, CHOĆ NIE ZAJMUJE JUŻ GŁÓWNEGO MIEJSCA
Slide 10
PLAN AMERYKAŃSKI CZŁOWIEK POKAZANY OD KOLAN, ZACZYNA ZDOBYWAĆ POZYCJĘ DOMINUJĄCĄ
Slide 11
PLAN ŚREDNI (PÓŁPEŁNY) POPIERSIE POSTACI LUDZKIEJ, DEKORACJA ZOSTAJE WYELIMINOWANA LUB STAJE SIĘ NIEOSTRA
Slide 12
PÓŁZBLIŻENIE (PLAN BLISKI) TWARZ I GÓRA RAMION
Slide 13
ZBLIŻENIE (WIELKI PLAN) TWARZ LUDZKA ZAJMUJE WIĘKSZĄ CZĘŚĆ POWIERZCHNI EKRANU
Slide 14
DETAL SZCZEGÓŁ POSTACI LUDZKIEJ, ALBO POWIĘKSZENIE REKWIZYTU WYMYKAJĄCEGO SIĘ POBIEŻNEJ OBSERWACJI
Slide 15
MAKRO ZBLIŻENIE BARDZO DUŻE ZBLIŻENIE WYKONANE PRZY UŻYCIU OBIEKTYWU MAKRO
Slide 16
WYBÓR PLANÓW NAJCZĘŚCIEJ W FILMACH FABULARNYCH WYSTĘPUJĄ PLANY: AMERYKAŃSKI ŚREDNI ZBLIŻENIE
Slide 17
W REKLAMIE ZNACZNIE CZĘŚCIEJ NIŻ W FILMIE FABULARNYM POJAWIA SIĘ ZBLIŻENIE I MAKRO ZBLIŻENIE
Slide 19
NASTĘPSTWO PLANÓW PLANY MOGĄ BYĆ ZMIENIANE ZA POMOCĄ: MONTAŻU MONTAŻU WEWNĄTRZUJĘCIOWEGO PRZEJŚCIA SKOKOWEGO ZMIANY OSTROŚCI
Slide 20
PUNKTY WIDZENIA KAMERY KAMERA SKIEROWANA W DÓŁ KAMERA SKIEROWANA W GÓRĘ KAMERA ODCHYLONA OD PIONU SPECJALNE PUNKTY WIDZENIA KAMERY
Slide 21
KAMERA SKIEROWANA W DÓŁ PTASIA PERSPEKTYWA LINIA HORYZONTU ZNAJDUJE SIĘ U GÓRY KADRU LUB ZOSTAŁA POZA GÓRNĄ RAMKĄ KADRU SŁUŻY POMNIEJSZENIU POSTACI
Slide 22
KAMERA SKIEROWANA W GÓRĘ ŻABIA PERSPEKTYWA LINIA HORYZONTU ZNAJDUJE SIĘ U DOŁU KADRU LUB ZOSTAŁA POZA DOLNĄ RAMKĄ KADRU SŁUŻY HIERATYZACJI POSTACI
Slide 23
KAMERA ODCHYLONA OD PIONU LINIA HORYZONTU NIE BIEGNIE RÓWNOLEGLE DO DOLNEJ RAMY KADRU
Slide 24
SPECJALNE PUNKTY WIDZENIA KAMERY KAMERA UMIESZCZONA W PUNKTACH NIEDOSTĘPNYCH UCZESTNIKOM DRAMATU
Slide 25
GŁĘBIA OSTROŚCI WYRÓŻNIAMY: OBIEKTYW O DUŻEJ GŁĘBI OSTOŚCI DOPUSZCZA DO GŁOSU INNE, POZA GŁÓWNYM ELEMENTY GŁĘBIĘ ZDJĘCIA OSTROŚCI W UJĘCIACH O JEDNEJ AKCJI GŁĘBIĘ OSTROŚCI W UJĘCIACH O DWÓCH PLANACH AKCJI
Slide 26
GŁĘBIA OSTROŚCI W UJĘCIACH O DWÓCH PLANACH AKCJI ZASTOSOWANIE GŁĘBI OSTOŚCI POWODUJE ZWIĘKSZENIE ŁADUNKU TREŚCIOWEGO UJĘCIA
Slide 27
RUCH KAMERY RUCHY KAMERY DZIELI SIĘ NA: PANORAMY JAZDY JAZDY Z PANORAMOWANIEM
Slide 28
PANORAMY APARAT FILMUJĄCY STOI NIERUCHOMO NA STATYWIE, KTÓREGO GŁOWICA POZWALA OBRACAĆ SIĘ APARATOWI W RÓŻNYCH PŁASZCZYZNACH (POZIOMEJ I PIONOWEJ)
Slide 29
JAZDA APARAT, FILMUJĄC ZMIENIA MIEJSCE Z RÓŻNĄ SZYBKOŚCIĄ I W RÓŻNYCH KIERUNKACH
Slide 30
JAZDA Z PANORAMOWANIEM POŁĄCZENIE MOŻLIWOŚCI RUCHU APARATU NA STATYWIE I ZMIANY MIEJSCA
Nie znalazłeść potrzebnej prezentacji multimedialnej? Wypełnij formularz a my zrobimy to za Ciebie i poinformujemy mailowo. Wszystko w mniej niż 24 godziny!