Plastyka

Sztuka empire, romantyzm, akademizm

6 lat temu

Zobacz slidy

Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 1
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 2
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 3
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 4
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 5
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 6
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 7
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 8
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 9
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 10
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 11
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 12
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 13
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 14
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 15
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 16
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 17
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 18
Sztuka empire, romantyzm, akademizm - Slide 19

Treść prezentacji

Slide 1

Sztuka empire, romantyzm, akademizm Sara Kurkowska Agata Gałek Kl. 2a

Slide 2

Empire Rodzaj stylu w sztuce wywodzący się z klasycyzmu, powstały we Francji na początku XIX wieku. Swój rozkwit przeżywał za czasów Napoleona I, szczególnie na ziemiach rosyjskich i polskich. Dominował w modzie, architekturze, malarstwie i sztuce użytkowej. Powstawał na wzór sztuki starożytnej(Grecja, Rzym, Egipt).

Slide 3

Cechy charakterystyczne stylu empire Charakteryzował się monumentalizmem przy zachowaniu surowości formy architektonicznej, ścisłą symetrią, przepychem. Szczególne elementy tego nurtu, które ukształtowały się pod wpływami politycznymi cesarstwa to N otoczone wieńcem laurowym, orły z festonami w dziobach, które to miały ukazywać wielkość cesarstwa i potęgę Napoleona. Z kolei charakterystyczne cechy wywodzące się ze starożytności to sfinksy, kariatydy.

Slide 4

Twórcy empire Najbardziej znanymi, wybitnymi przedstawicielami tego stylu byli: Jacques Louis David - nadworny malarz Napoleona Bonaparte i Antoine Jean Gros uczeń wyżej wymienionego Davida, który łaski cesarza zdobył obrazem Bonaparte na moście pod Arcole.

Slide 5

Obrazy Jacquesa Louisa Davida

Slide 6

Obrazy Antoinea Jeana Grosa

Slide 7

Przykłady nurtu empire w innych dziedzinach sztuki

Slide 8

Romantyzm Epoka w historii sztuki i literatury, która jednak nie stworzyła swojego określonego stylu. Dzieła romantyków to raczej zróżnicowane stylistycznie próby wyrazu idei, światopoglądu oraz uczuć. Miał swój byt na przełomie XVIII i XIX wieku. Powstał jako reakcja na zmiany społeczne i polityczne wywołane rewolucją przemysłową i rewolucją francuską. Rozwinął się początkowo w Europie i wyrażał się w poezji, malarstwie i muzyce.

Slide 9

Cechy charakterystyczne romantyzmu Trudno znaleźć jakieś konkretne cechy romantyzmu. Niewątpliwie dla romantyków szczególnie ważne było wnętrze człowieka, to co niepowtarzalne, uczuciowe i nastrojowe. W swoich dziełach często sięgali do legend i podań narodowych niepochodzących z mitologii greckiej i rzymskiej. Przy tworzeniu kierowali się intuicją, uczuciem i wyobraźnią.

Slide 10

Muzyka rPrzewaga treści nad formą Programowość w muzyce (utwór ma treść pozamuzyczną) Uczuciowość Subiektywizm, indywidualizm twórców Synteza wszystkich sztuk. Silne związki z literaturą, oraz z malarstwem. Powstają liczne pieśni solowe z towarzyszeniem fortepianu, opery i utwory programowe (Obrazki z wystawy Musorgskiego, Karnawał zwierząt Saint-Saensa). Elementy narodowe i ludowe Tematyka fantastyczna i baśniowa Rozwój wirtuozostwa Rozwój instrumentacji Rozszerzenie harmoniki Rozwój muzykowania domowego Powstawanie szkół narodowych: jest to grupa ludzi opierająca się o muzykę narodową. emocjonalizm (wyrażanie uczuć), indywidualizm, uczuciowość i subiektywizm

Slide 11

Twórcy romantyzmu muzyka

Slide 14

Akademizm Nurt w XIX-wiecznej sztuce ważny szczególnie w malarstwie. Jego nazwa pochodzi od nazw szkół, w których kształcili się artyści czyli akademii. Twórcy tego nurtu uważali, że sztuka nie jest czymś związanym ze zręcznością i wprawą zdobywaną wraz z doświadczeniem, ale dziedziną intelektu. Uważali zatem, że sztuka powinna podlegać jasnym zasadom, a jej celem powinno być tworzenie piękna.

Slide 15

Akademicka hierarchia tematów Należało malować ważne i wzniosłe tematy, głównie mitologiczne lub historyczne; temat był bardzo ważnym aspektem dzieła; jeśli temat był wzniosły, profesorowie akademii zezwalali na namalowanie obrazu na wielkim płótnie wielkość obrazu zależała więc od wzniosłości tematu; Pejzaż Portret Sceny rodzajowe Martwa natura

Slide 16

Twórcy akademizmu Bardziej popularni akademiści to William-Adolphe Bouguereau, Alexandre Cabanel, Hans Makart, Jean Gérome, Lawrence AlmaTadema, Thomas Couture, Fiodor Bruni. Najbardziej znanym polskim akademistą był z kolei Henryk Siemiradzki.

Slide 17

Obrazy

Slide 18

Obrazy

Slide 19

Fin

Dane:
  • Liczba slajdów: 19
  • Rozmiar: 4.74 MB
  • Ilość pobrań: 1749
  • Ilość wyświetleń: 14846
Mogą Cię zainteresować
Czegoś brakuje?

Brakuje prezentacji,
której potrzebujesz?

Nie znalazłeść potrzebnej prezentacji multimedialnej? Wypełnij formularz a my zrobimy to za Ciebie i poinformujemy mailowo. Wszystko w mniej niż 24 godziny!

Znajdziemy prezentację
za Ciebie