Fizyka

Schemat działania silnika dwusuwowego

6 lat temu

Zobacz slidy

Schemat działania silnika dwusuwowego - Slide 1
Schemat działania silnika dwusuwowego - Slide 2
Schemat działania silnika dwusuwowego - Slide 3
Schemat działania silnika dwusuwowego - Slide 4
Schemat działania silnika dwusuwowego - Slide 5
Schemat działania silnika dwusuwowego - Slide 6
Schemat działania silnika dwusuwowego - Slide 7
Schemat działania silnika dwusuwowego - Slide 8
Schemat działania silnika dwusuwowego - Slide 9

Treść prezentacji

Slide 1

Budowa i działanie silnika dwusuwowego Kacper Kaczmarczyk kl 1b

Slide 2

ilniku dwusuwowym cykl pracy przebiega podczas dwóch suwów tłoka, tzn. podc nego obrotu wału korbowego. Silniki dwusuwowe wykonują tylko suw sprężenia i cy. Czynności związane z wymianą ładunku, tj. napełnienie cylindra i wylot spalin bywają się tu prawie jednocześnie, kiedy tłok znajduje się w okolicy DMP, a więc niec suwu pracy i na początku suwu sprężenia. Silniki dwusuwowe zazwyczaj nie orów. Wylot i dolot spalin reguluje w nich sam tłok, odsłaniając lub zasłaniając owiednie otwory w ściankach cylindra. Ponieważ w silniku dwusuwowym nie ma otu świeży ładunek przeznaczony do napełnienia cylindra musi być uprzednio ężony poza cylindrem roboczym. To wstępne sprężanie odbywa się w specjalnie ystosowanej do tego celu dmuchawie lub sprężarce, albo w komorze korbowej si etą silników dwusuwowych jest znacznie prostsza konstrukcja, duża równomiern gu i teoretycznie dwa razy większa moc w porównaniu z silnikami czterosuwowy ch samych wymiarach cylindra, prędkości obrotowej i ciśnieniu w cylindrze. rzeczywistości jednak zysk na mocy wynosi zaledwie 50-70 z powodu zmniejsz ętości skokowej cylindra przez szczeliny oraz wskutek niemożności zupełnego epłukania cylindra i usunięcia z niego spalin.

Slide 3

Schemat działania silnika dwusuwowego

Slide 4

awność silników dwusuwowych jest znacznie mniejsza niż czterosuwowych, gdyż ć nie spalonej mieszanki uchodzi przez szczelinę wylotową podczas przepłukiwa ndra. W większych silnikach dwusuwowych zamiast sprężania w komorze korbow uje się osobną dmuchawę tłokową lub wirową napędzaną przez wał korbowy siln edstawiony wykres indykatorowy zawiera tylko pracę wewnętrzną, nie uwzględni cy sprężarki czy dmuchawy ładującej (lub pracy straconej na wstępne sprężanie morze korbowej). Oczywiście wykresy obu pól należy wykonać z zachowaniem nakowych podziałek.

Slide 5

Silnik samochodu SYRENA

Slide 6

Działanie dwusuwa sprężania zas tego suwu następuje wzrost ciśnienia ładunku zgromadzonego w cylindrze. es ten odbywa się w warunkach ciągłej wymiany ciepła między ładunkiem a ścian dra, głowicą i denkiem tłoka. Ta wymiana ciepła odbywa się ze zmienna sywnością, a nawet ze zmiennym kierunkiem przepływu ciepła. Na początku suw nek pobiera ciepło od denka tłoka i ścianek cylindra, przy końcu zaś następuje wanie ciepła przez ładunek do ścianek przestrzeni roboczej. Na początku suwu ania trwa jeszcze proces przepłukiwania cylindra, czyli wymiany ładunku. rozprężenia (praca) es rozprężenia rozpoczyna się po ukończeniu spalania mieszanki. Wysokie ciśnien dujących się w cylindrze silnika gazów spalinowych sprawia, że wywierają one tło zną siłę, pod wpływem, której tłok przesuwa się ku DMP. Rozprężające się spaliny nują pracę. Stąd suw rozprężenia nazywa się suwem pracy. Podobnie jak podcza żania tak i tu występuje ciągła wymiana ciepła między gazami a czynnikiem dzącym za pośrednictwem ścianek cylindra i głowicy. Pod koniec suwu rozpoczyna es przepłukiwania

Slide 8

ym systemie okna (szczeliny) dolotowe i wylotowe umieszczone są po przeciwleg nach cylindra. W celu zapobieżenia ucieczce świeżego ładunku dopływającego d ndra jego strumień skierowuję się ku górze przez zastosowanie nasady sterujące łoku (rys.a) lub pochylenie kanału dolotowego (rys.b). rozwiązanie z nasadą ster łoku ma wiele wad. Skomplikowany kształt denka tłoka i komory spalania w głow dnia obróbkę tych elementów i zwiększa ich koszty. Niesymetryczny kształt sprz staniu odkształceń cieplnych i pękaniu tłoka. Korzystniejszym rozwiązaniem jest hylenie kanału dolotowego. Należy jednak pamiętać, że pochylenie kanału doloto woduje wzrost wysokości okien, a tym samym zmniejszenie czynnego skoku tłoka

Slide 9

y i zalety silnika dwusuwowego y ostsza i lżejsza konstrukcja w porównaniu z silnikami czterosuwowymi. uża równomierność biegu (możliwość zastosowania mniejszego koła zamachoweg ększa moc silnika (0 50-70) w porównaniu z silnikiem czterosuwowym z tej sam mności skokowej. niejsze koszty produkcji. y tradycyjnych konstrukcjach silnika duża uciążliwość dla środowiska w porównani iem czterosuwowym. niejsza sprawność w porównaniu do silnika czterosuwowego (straty podczas płukiwania znacznie zwiększają zużycie paliwa). ótsze przebiegi między naprawcze w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.

Dane:
  • Liczba slajdów: 9
  • Rozmiar: 0.93 MB
  • Ilość pobrań: 3921
  • Ilość wyświetleń: 24741
Mogą Cię zainteresować
Czegoś brakuje?

Brakuje prezentacji,
której potrzebujesz?

Nie znalazłeść potrzebnej prezentacji multimedialnej? Wypełnij formularz a my zrobimy to za Ciebie i poinformujemy mailowo. Wszystko w mniej niż 24 godziny!

Znajdziemy prezentację
za Ciebie