Zobacz slidy

Psychoedukacja - Slide 1
Psychoedukacja - Slide 2
Psychoedukacja - Slide 3
Psychoedukacja - Slide 4
Psychoedukacja - Slide 5
Psychoedukacja - Slide 6
Psychoedukacja - Slide 7
Psychoedukacja - Slide 8
Psychoedukacja - Slide 9
Psychoedukacja - Slide 10
Psychoedukacja - Slide 11
Psychoedukacja - Slide 12
Psychoedukacja - Slide 13
Psychoedukacja - Slide 14
Psychoedukacja - Slide 15
Psychoedukacja - Slide 16
Psychoedukacja - Slide 17
Psychoedukacja - Slide 18
Psychoedukacja - Slide 19
Psychoedukacja - Slide 20
Psychoedukacja - Slide 21
Psychoedukacja - Slide 22
Psychoedukacja - Slide 23
Psychoedukacja - Slide 24
Psychoedukacja - Slide 25
Psychoedukacja - Slide 26

Treść prezentacji

Slide 1

JAK SIĘ EFEKTYWNIE UCZYĆ I UTRWALAĆ TREŚCI SZKOLNE W DOMU 1

Slide 2

PRZED NAUKĄ ZJEDZ CIEPŁY POSIŁEK ODPOCZNIJ - SEN, RELAKS (30 MINUT) 2

Slide 3

PO NAUCE ROZWIJANIE PASJI ZABAWA PODWÓRKO KOMPUTER TELEWIZOR 3

Slide 4

NAJLEPSZE GODZINY NA NAUKĘ RANO: 9.0013.00 PO POŁUDNIU: 16.00-20.00 Porę nauki dostosuj do swoich osobistych predyspozycji 4

Slide 5

WARTO ZADBAĆ O MIEJSCE TWOJEJ PRACY! W kąciku nauki warto mieć porządek i tylko niezbędne rzeczy: słowniki, encyklopedie, przybory (biurko, krzesło) Książkę trzymaj 25-30 cm od oczu, pod kątem 45 Światło - najlepiej dzienne, z lewej strony (lub z prawej jeśli jesteś leworęczny). Muzyka (np. radio) wpływa na spadek koncentracji. Ważne jest wietrzenie pokoju - mózg pochłania 20 tlenu zużywanego przez organizm; komórka mózgowa potrzebuje więcej tlenu od mięśniowej 5

Slide 6

WZROKOWCY: uczą się czytając, patrząc na wykresy, schematy, tabele, nielinearne notatki; powinni używać kolorowych mazaków; podkreślać notatki; informacje do zapamiętania umieszczać na kolorowych karteczkach - wizualizować 6

Slide 7

SŁUCHOWCY: lepiej pracują słuchając wykładów; powtarzając materiał na głos; śpiewając lub deklamując; szybciej uczą się zespołowo, w grupie, w trakcie dyskusji i wymiany myśli; pamiętają imiona-nazwiska 7

Slide 8

DOTYKOWCY: zwracają uwagę na emocje zawarte w treściach lepiej zapamiętują materiał przekazany w sposób indywidualny, nacechowany emocjami; ubarwianie notatek symbolami i rysunkami określającymi stan emocjonalny 8

Slide 9

KINESTETYK: uczą się pracując, w ruchu; odpowiadając gestykulują i spacerują; w nauce pomaga im odgrywanie tego, czego się uczą, budowanie modeli; demonstrowanie działania praw nauki 9

Slide 10

IM WIĘCEJ ZMYSŁÓW UCZESTNICZY W NAUCE - LEPSZY EFEKT (mów, pisz, słuchaj, dotykaj, wąchaj...) 10

Slide 11

ĆWICZENIE: Proszę policzyć liczby z cyfrą 6: 434 728 543 327 432 522 211 474 476 524 382 438 229 943 924 712 142 886 373 465 541 613 742 835 947 769 538 124 452 687 531 726 123 272 458 774 324 763 426 927 632 824 479 235 731 451 922 872 526 591 199 393 458 939 847 153 11

Slide 12

ĆWICZENIE: Odgadnij ukryty w rozsypance wyraz: RDAKE ACITBAL NOZEKWD WACOCYHWAW 12

Slide 13

13

Slide 14

ĆWICZENIE: ODCZYTAJ ZDANIA W szkle na stl stł glbs wilkści arbz Ażtunrzjakśłbzn błmgz 14

Slide 15

KOLEJNOŚĆ w czasie nauki: najpierw łatwe- rozgrzewka naprzemiennie- płodozmian: ścisłe przedmioty przeplecione humanistycznymi; pisemne przeplecione ustnymi (zmiana jest też odpoczynkiem) drugi przedmiot, ten po rozgrzewcetrudniejszy - mózg jest jeszcze wypoczęty 15

Slide 16

Do sprawdzianu pisemnego lepiej uczyć się PISZĄC Do odpowiedzi ustnej MÓWIĄC do mamy, brata, kolegi, lustra, 16

Slide 17

ucz się SYSTEMATYCZNIE: CODZIENNIE odrabiaj zadania domowe, powtarzaj słówka, czytaj, pisz, licz 17

Slide 18

NOTUJ, NOTUJ, NOTUJ to co zapisałeś- utrwaliłeś gdy notujesz - łatwiej jest Ci się skupić w czasie słuchania referatu, czytania notując - organizujemy informacje w przejrzystą strukturę zapamiętujemy główne idee i tezy wymuszamy koncentrację otrzymujemy gotowy półprodukt - materiał do wypracowania, rozprawki uruchamiamy twórcze myślenie 18

Slide 19

Sam rób MAPY MYŚLI: kartka formatu A4-biała w środku główny temat w formie znaku, symbolu, rysunku napisy, symbole, rysunki na całej przestrzeni pisz tylko słowa- klucze używaj drukowanych liter z wyrazów twórz konary i gałęzie stosuj różne kolory strzałkami zaznaczaj wzajemne relacje na końcu ustal kolejność (referowania lub pisania)cyframi 19

Slide 20

dbaj o aktywne przerwy 20

Slide 21

ĆWICZENIE: LENIWA ÓSEMKA 21

Slide 22

WZMACNIAJ SWOJĄ PAMIĘĆ CODZIENNIE !!! 22

Slide 23

To co się rymuje lepiej się zapamiętuje! Pamiętaj chemiku młody wlewaj zawsze kwas do wody! Pamiętaj cholero - nie dziel przez zero Jak zapamiętać okresy w dziejach Ziemi? Pomocna rymowanka: Ciotka Tekla Kałużyńska Jest Trochę Podenerwowana Kiedy Dzieci Stoją Obok Konfitur Porzeczkowych Czwartorzęd Trzeciorzęd Kreda Jura Trias Parm Karbon Dewon Sylur Ordowik Kambr Prekambr 23

Slide 24

Pomyśl który z chłopców najmniej się nauczy? 24

Slide 25

Rozkazuj swojej pamięci; ona to lubi; mów: Zapamiętam ! Nauczę się ! Mam świetną pamięć ! Wykonuj w pamięci najprostsze obliczenia np. licz: dodawaj, mnóż, odtwarzaj wydarzenia Przez 1-2 minuty w wygodnej pozycji posłuchaj swojego pogłębiającego się oddechu Zadbaj przynajmniej o 15-minutowy spacer Z przekonaniem, wiarą i pozytywnymi emocjami wizualizuj szczegółowo oczekiwane sukcesy Pij dużo wody, jedz owoce i warzywa 25

Slide 26

POWODZENIA RENATA STRAUB-PIECZYKOLAN 26

Dane:
  • Liczba slajdów: 26
  • Rozmiar: 0.85 MB
  • Ilość pobrań: 14
  • Ilość wyświetleń: 4216
Mogą Cię zainteresować
Czegoś brakuje?

Brakuje prezentacji,
której potrzebujesz?

Nie znalazłeść potrzebnej prezentacji multimedialnej? Wypełnij formularz a my zrobimy to za Ciebie i poinformujemy mailowo. Wszystko w mniej niż 24 godziny!

Znajdziemy prezentację
za Ciebie