Przedsiębiorczość

Makroekonomia - Równowaga producenta

6 lat temu

Zobacz slidy

Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 1
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 2
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 3
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 4
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 5
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 6
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 7
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 8
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 9
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 10
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 11
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 12
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 13
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 14
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 15
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 16
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slide 17

Treść prezentacji

Slide 1

EKONOMICZNE PODSTAWY PODEJMOWANIA DECYZJI PRZEZ PRODUCENTA CZYLI ILE PRODUKOWAĆ I PO JAKIEJ CENIE SPRZEDAĆ ABY OSIĄGNĄĆ ZYSK Konrad

Slide 2

WYNIK FINANSOWY CZYLI DOCHODY Wynik finansowy to różnica pomiędzy przychodami ze sprzedaży i kosztami całkowitymi. DOCHÓ D PRZYCH ÓD KOSZTY CAŁKOWI TE

Slide 3

OPTIMUM EKONOMICZNE Inaczej równowaga przedsiębiorstwa, to taka wielkość produkcji, która umożliwi maksymalizację zysku Warunki osiągnięcia równowagi przedsiębiorstwa: Przychód marginalny równy kosztowi marginalnemu. Cena wyższa od kosztu całkowitego przeciętnego. JAK JE OSIĄGNĄĆ

Slide 4

OBLICZANIE PRZYCHODU MARGINALNEGO PRZYCHÓD MARGINALN Y ABSOLUTNA ZMIANA PRZYCHODU CAŁKOWITE GO ABSOLUTNA ZMIANA WIELKOŚCI PRODUKCJI NA PRZYKŁAD: JEŻELI WYPRODUKUJEMY O 10 PRODUKTÓW WIĘCEJ, BĘDZIEMY MIELI O 50 ZŁ WIĘCEJ PRZYCHODU. PRZYCHÓD MARGINALNY TO 50 ZŁ 10 PRODUKTÓW 10 ZŁ

Slide 5

OBLICZANIE KOSZTU MARGINALNEGO NA PRZYKŁAD: JEŻELI WYPRODUKUJEMY O 10 PRODUKTÓW WIĘCEJ, ZAPŁACIMY ZA TO 50 ZŁ WIĘCEJ(NASZ KOSZT). KOSZT MARGINALNY TO 50 ZŁ 10 PRODUKTÓW 10 ZŁ

Slide 6

OPTIMUM EKONOMICZNE KOSZT MARGINALNY OPTIMUM EKONOMICZNE WYSTĘPUJE, GDY PRZEDSIĘBIORSTWU NIE OPŁACA SIĘ WYTWARZAĆ NASTĘPNEGO PRODUKTU, PONIEWAŻ KOSZT TEGO PRODUKTU BĘDZIE RÓWNY PRZYCHODOWI Z JEGO SPRZEDAŻY.

Slide 7

PRZEDSIĘBIORSTWA A KONKURENCJA DOSKONAŁA CECHY PRODUCENT DZIAŁAJĄCY NA RYNKU KONKURENCJI DOSKONAŁEJ MOŻE INGEROWAĆ TYLKO W WIELKOŚĆ PRODUKCJI, PONIEWAŻ CENĘ OKREŚLA RYNEK. PRODUCENT MOŻE SPRZEDAĆ DOWOLNĄ ILOŚĆ WYTWARZANYCH PRZEZ SIEBIE PRODUKTÓW. PRZYCHÓD MARGINALNY, BEZ WZGLĘDU NA WIELKOŚĆ PRODUKCJI, JEST RÓWNY CENIE RYNKOWEJ, PONIEWAŻ CENA SIĘ NIE ZMIENIA.

Slide 8

WIELKOŚĆ PRODUKCJI WYNIK FINANSOWY NA RYNKU KONKURENCJI DOSKONAŁEJ CEN A PRZYCHÓ D CAŁKOWI TY PRZYCHÓD MARGINAL NY W SZTUKACH KOSZTY CAŁKOWI TE KOSZTY MARGINAL NE KOSZTY CAŁKOWIT E PRZECIĘTN E WYNIK FINANSO WY W ZŁOTYCH 10 15 150 15,0 160 ----- 16,00 -10 20 15 300 15,0 185 2,5 9,25 115 30 15 450 15,0 205 2,0 6,83 245 40 15 600 15,0 230 2,5 5,85 370 50 15 750 15,0 270 4,0 5,40 480 60 15 900 15,0 340 7,0 5,67 560 70(OPTIMU M) 15 1050 15,0 490 15,0 7,00 560 80 15 1200 15,0 790 30,0 9,88 410

Slide 9

35 30 OPTIMUM EKONOMICZNE PRODUCENTA KONKURENCJA DOSKONAŁA 25 20 OPTIMUM EKONOMICZNE 15 10 5 0 10 20 30 40 KOSZTY MARGINALNE KOSZTY CAŁKOWITE PRZECIĘTNE 50 60 PRZYCHÓD MARGINALNY 70 80

Slide 10

KONKURENCJA MONOPOLISTYCZNA CECHY PRODUCENT MUSI LICZYĆ SIĘ Z POPYTEM WIĘC POWINIEN ZMNIEJSZAĆ CENĘ WRAZ ZE ZWIĘKSZENIEM WIELKOŚCI PRODUKCJI. PRZYCHÓD MARGINALNY ZMNIEJSZA SIĘ WRAZ ZE WZROSTEM PRODUKCJI

Slide 11

WYNIK FINANSOWY NA RYNKU KONKURENCJI MONOPOLISTYCZNEJ WIELKOŚĆ PRODUKCJI CEN A PRZYCHÓ D CAŁKOWI TY PRZYCHÓD MARGINAL NY W SZTUKACH KOSZTY CAŁKOWI TE KOSZTY MARGINAL NE KOSZTY CAŁKOWIT E PRZECIĘTN E WYNIK FINANSO WY W ZŁOTYCH 10 27 270 27,0 160 ----- 16,00 110 20 25 500 23,0 185 2,5 9,25 315 30 23 690 19,0 205 2,0 6,83 485 40 21 840 15,0 230 2,5 5,85 610 50 19 950 11,0 270 4,0 5,40 680 60(OPTIMU M) 17 1020 7,0 340 7,0 5,67 680 70 15 1050 3,0 490 15,0 7,00 560 80 13 1040 -1,0 790 30,0 9,88 250

Slide 12

35 30 OPTIMUM EKONOMICZNE PRODUCENTA KONKURENCJA OPTIMUM EKONOMICZNE MONOPOLISTYCZNA 25 20 15 10 5 0 10 20 30 40 50 60 -5 KOSZTY MARGINALNE KOSZTY CAŁKOWITE PRZECIĘTNE PRZYCHÓD MARGINALNY POPYT 70 80

Slide 13

DOCHODY NA RÓŻNYCH RYNKACH WEDŁUG WIELKOŚĆI PRODUKCJI 800 700 600 500 400 300 200 100 0 10 20 30 40 50 60 70 -100 RYNEK DOSKONAŁY RYNEK MONOPOLISTYCZNY 80

Slide 14

WNIOSEK OPTIMUM EKONOMICZNE ZALEŻY OD WYKORZYSTYWANEJ TECHNOLOGI W PRZEDSIĘBIORSTWIE, ORAZ OD TYPU KONKURENCJI. PRZEDSIĘBIORSTWO POWINNO ZWIĘKSZAĆ PRODUKCJĘ, DOPÓKI PRZYCHODY ZE SPRZEDAŻY NASTĘPNEGO PRODUKTU BĘDĄ WIĘKSZE NIŻ KOSZTY JEGO WYTWORZENIA

Slide 15

EFEKTYWNE DZIAŁANIE W SENSIE EKONOMICZNYM OZNACZA NAJEFEKTOWNIEJSZE WYKORZYSTYWANIE POSIADANYCH ZASOBÓW. WYŻSZA EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA STWARZA MOŻLIWOŚCI OBNIŻENIA KOSZTÓW WYTWARZANIA, ZWIĘKSZA WYNIKI PRODUKCYJNE I ZYSK.

Slide 16

ASPEKT SPOŁECZNY EFEKTYWNOŚCI GOSPODAROWANIA ROZWIJAĆ POTRZEBY POWODOW AĆ BY ICH WYMAGANI A ROSŁY ZADAWALA Ć NABYWCÓW PRODUKT Y POWINNY

Slide 17

ŹRÓDŁA Podstawy ekonomii. Janina MierzejewskaMajcherek

Dane:
  • Liczba slajdów: 17
  • Rozmiar: 3.89 MB
  • Ilość pobrań: 394
  • Ilość wyświetleń: 8301
Mogą Cię zainteresować
Czegoś brakuje?

Brakuje prezentacji,
której potrzebujesz?

Nie znalazłeść potrzebnej prezentacji multimedialnej? Wypełnij formularz a my zrobimy to za Ciebie i poinformujemy mailowo. Wszystko w mniej niż 24 godziny!

Znajdziemy prezentację
za Ciebie