Konflikty i negocjacje

Liczba slajdów:
19
Autor:
Ewelina Nowińska
Rozmiar:
441.56 KB
Ilość pobrań:
4650
Ilość wyświetleń:
22155
Konflikty i negocjacje - Slajd 18
Konflikty i negocjacje - Slajd 0
Konflikty i negocjacje - Slajd 1
Konflikty i negocjacje - Slajd 2
Konflikty i negocjacje - Slajd 3
Konflikty i negocjacje - Slajd 4
Konflikty i negocjacje - Slajd 5
Konflikty i negocjacje - Slajd 6
Konflikty i negocjacje - Slajd 7
Konflikty i negocjacje - Slajd 8
Konflikty i negocjacje - Slajd 9
Konflikty i negocjacje - Slajd 10
Konflikty i negocjacje - Slajd 11
Konflikty i negocjacje - Slajd 12
Konflikty i negocjacje - Slajd 13
Konflikty i negocjacje - Slajd 14
Konflikty i negocjacje - Slajd 15
Konflikty i negocjacje - Slajd 16
Konflikty i negocjacje - Slajd 17
Konflikty i negocjacje - Slajd 18
Konflikty i negocjacje - Slajd 0

Treść prezentacji

1
Konflikty i negocjacje
2
Co to jest konflikt? Konflikt (spór) interpersonalny (międzyludzki) oznacza sytuację trudną, w której interesy, dążenie i aspiracje dwu lub więcej osób nie są zgodne, a nawet są sprzeczne. Podłożem konfliktu są najczęściej różnice poglądów, postaw, przekonań, opinii lub wartości, zabarwione emocjami, zwłaszcza gniewu, lęku, bólu i niepokoju.
3
4
Rodzaje konfliktów terytorialny-terytorium psychologiczne, każdy człowiek ma swoje terytorium celów- związane z rodzina przyjaciółmi wyznaczamy sobie rożne cele z własnymi uczuciami-kochamy rożne osoby ale są sytuacje gdy nas denerwują i wybuchamy ekonomiczne-sytuacje materialne socjalne- np. gdy pracodawca nie wypłaca pensji wpływów- dotyczą prawa do decydowania o przebiegu danej sytuacji o wyższość własnych racji wartości i przekonań
5
Fazy rozwoju konfliktów sprzeczności lub niezgodności celów postaw opinii wartości zainteresowań i potrzeb dialogu zaspokojenie dążeń natury emocjonalnej-naciskanie na samego siebie gwałtu i przemiany-agresja złość bojki
6
7
8
Pozytywne skutki konfliktu Wzrost motywacji, konflikt może przyczynić się do wzrostu motywacji pracowników. Innowacyjność, konflikt może powodować wzrost innowacyjności pracowników i sprzyjać rozwojowi organizacji. Przyrost wiedzy, konflikt przyczynia się do pogłębienia wiedzy zarówno na swój temat, jak i na temat partnera. Wzrost zaufania, pozytywne rozwiązanie konfliktu może przyczynić się do zwiększenia zaufania pomiędzy uczestnikami i poczucia zrozumienia. Poczucie sprawiedliwości, rozwiązanie konfliktu może zaspokoić pragnienia członków organizacji.
9
Fazy rozwiązywania konfliktów Walka o walce mówimy wtedy, gdy daną osobę cechuje bardzo duża aktywność, przechodząca czasami w agresję oraz bardzo mała otwartość. Osoba o takiej postawie dąży do rozstrzygnięcia konfliktu na swoją korzyść. Unikanie charakteryzowane przez małą aktywność i małą otwartość (zamknięcie w sobie). Podporządkowanie się uległość Kompromis Współpraca
10
Sposobystyle rozwiązywania konfliktów arbitraż-wprowadzenie osoby trzeciej by rozwiązała konflikt facylitacja-w konflikcie bierze udział wiele stron i również bierze się osobę trzecia glosowanie losowanie Metoda IV kroków -zaplanowanie rozmowy -stworzenie warunków do rozmowy -przeprowadzenie rozmowy -zawarcie umowy
11
Co to jest negocjacja? Negocjacje to dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia, gdy przynajmniej jedna strona nie zgadza się z daną opinią lub z danym rozwiązaniem sytuacji. Negocjacje to sposób porozumienia się w celu rozwiązania konfliktu oraz dojścia do porozumienia obydwu stron, proces wzajemnego poszukiwania takiego rozwiązania które satysfakcjonowałoby zaangażowane w konflikt strony.
12
Charakterystyka sytuacji negocjacyjnej - Wymiar siły (argumentów, pozycji, sytuacji ekonomicznej, władzy itd.) - Wymiar wzajemnego zaufania stosunek sił oraz stopień zaufania wyznaczają typ wzajemnej relacji między partnerami.
13
StyleSposoby negocjowania Styl miękki zakładający koncentrację na interesach drugiej strony; Styl twardy zmierzający do realizacji wyłącznie swoich interesów; Negocjacje problemowe (zintegrowane, oparte na zasadach), poszukujące w negocjacjach tego co strony łączy, a nie dzieli. Negocjacje te dotyczą trzech grup interesów: - rzeczowego ( zdobywanie lub wydawanie pieniędzy, czasu), - proceduralnego (sposobu, w jaki załatwia się pewne rzeczy), - psychologiczne (sposobu traktowania ludzi, wartości i przekonań itd.).
14
Techniki negocjacji Technika wielkiego kłamstwa, Technika nie zgadzania się z pierwszą propozycją, Technika stopniowego redukowania napięć, Technika wskazywania ewentualnych konsekwencji, Technika segmentacji problemu.
15
Pułapki w negocjacjach blef w negocjacjach technika dobryzły facet technika wykorzystania czasu śmieszne (głupie) pieniądze technika ograniczonych kompetencji technika zastraszania gra co by było gdyby
16
Techniki manipulacji stosowanej w negocjacjach - Działanie integracyjne: podnoszenie wartości partnera negocjacji, podnoszenie swojej wartości, obniżanie swojej wartości, podporządkowanie się normom, zachowaniem i poglądom drugiej osoby. Machiawelizm, doktryna polityczna i cecha działania. Potocznie oznacza synonim wszelkich działań moralnie dwuznacznych i nacechowanych hipokryzją. Makiawelizmem określa się działania publiczne, które charakteryzuje podstęp, przebiegłość i bezwzględność 
17
Erystyka sztuka prowadzenia sporu, dyskutowanie, obejmująca przekonywanie innych o prawdziwości przedstawionych im poglądów. Techniki erystyczne: - uogólnienie, - używanie wyrazów mających różne znaczenie, - oprowadzenie partnera do złości, - blokowanie rozmowy, - odwoływanie się do poglądu, opinii i zachowań osób, szanowanych przez drugą osobę.
18
Cechy dobrego negocjatora uczucie współodpowiedzialności za losy innych, bezwzględne przestrzeganie zasad etyki, talent do przekonywania innych, umiejętność obserwacji i słuchania innych, wiedza pakowa, znajomość języków obcych.
19
Przygotowała: Ewelina Nowińska z kl. IV TG

Mogą Cię zainteresować

Przedsiębiorca w kontekście przedsiębiorstawa państwowego i działalności gospodarczej - Slajd 1

Przedsiębiorca w kontekście przedsiębiorstawa państwowego i działalności gospodarczej

Przedsiębiorca w kontekście przedsiębiorstawa państwowego i działalności gospodarczej
Banki, sektor bankowy - Slajd 1

Banki, sektor bankowy

Banki, sektor bankowy
Makroekonomia - Równowaga producenta - Slajd 1

Makroekonomia - Równowaga producenta

Makroekonomia - Równowaga producenta
Wpływ polityki monetarnej na gospodarkę kraju - Slajd 1

Wpływ polityki monetarnej na gospodarkę kraju

Wpływ polityki monetarnej na gospodarkę kraju

O stronie

Świat prezentacji to vortal zawierający prezentacje multimedialne przeznaczone nie tylko dla uczniów, ale i nauczycieli. Tylko w naszym vortalu znajdziesz ogrom wiedzy przedstawiony na slajdach prezentacji. Dzięki nam łatwiej przygotujesz się do lekcji czy odrobisz zadanie domowe. Prezentacje podzielone są na kategorię aby łatwiej było Ci odnaleźć to czego szukasz. Nazwy kategorii odpowiadają nazwą przedmiotów szkolnych. Dzięki nam zapomnisz czym jest pracochłonne przygotowywanie prezentacji i ściągniesz "gotowca".

Ostanio dodane

2017 © Wszystkie prawa zastrzeżone

Używamy plików cookies, aby dostosować zawartość strony do Twoich preferencji i oczekiwań oraz zapewnić Ci wygodę podczas przeglądania strony www. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Co to są ciasteczka?